تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که روز جمعه گفتیم قیمت مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۹۸٫۱۵ دلار/بشکه اصلاح و برگشت می کند و دوباره در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت و چنین به نظر می رسد که این حرکت اصلاحی و برگشتی (pullback) در نزدیکی سطح مقاومت ۹۸٫۱۵ تکمیل شده است و از هم اکنون باید منتظر لمس مجدد سطح ۹۵٫۹۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ اکتبر) باشیم.

این سطح مقاومت کاملا در نمودار زیر به وضوح مشخص است که بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۸۴٫۰۵ ( پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۲) به ۱۱۲٫۲۴ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) تشکیل شده است و علیرغم این که پول بک و برگشت قیمت داشتیم اما هنوز روند نزولی پایدار است و همچنان می تواند در آینده نزدیک هدفهای ۹۴٫۸۲ و ۹۰٫۷۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نمایان سازد.

از سوی دیگر برای اینکه از حرکت صعودی قیمت مطمئن شویم می بایست قیمت حتما به بالای سطوح مقاومت ۹۸٫۱۵ و ۹۸٫۴۵ برسد تا بتواند به سطح ۹۹٫۱۷ افزایش یابد .

در غیر این صورت همانطور که در بالا گفتیم به نظر می رسد فرصتهای مناسبی برای فروش دوباره نفت تا زمانیکه در زیر سطح ۹۸٫۱۵ قرار دارد ، وجود داشته باشد و برای قیمت نفت خام سبک آمریکا بهترین موقعیت برای ورود به پوزیشن فروش تلقی می شود زیرا سطح مقاومت ۹۸٫۱۵ دلار/بشکه بسیار مستحکم بوده و هم اکنون فرصت برای شروع حرکت نزولی مجدد به سوی پایین ترین سطح ۲۴ اکتبر مناسب است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن اندکی به سطح ۱۰۷٫۶۵ دلار/بشکه اصلاح و برگشت داشته باشد زیرا در نمودار زیر همانطور که می بینیم قیمت حرکت پنج موجی خود را تکمیل کرده است.

این چرخه از امواج الیوت از سطح ۱۱۰٫۹۴ ( بالاترین سطح ۲۲ اکتبر) شروع شده است و تکمیل این چرخه را پس از آنکه قیمت به زیر منطقه حمایت ۱۰۶٫۸۷ و ۱۰۶٫۸۱ رسید افزایش سریع قیمت از سطح ۱۰۶٫۲۷ ( پایین ترین سطح ۲۵ اکتبر) تا حدودی تایید کرده است.

سطح حمایت ۱۰۶٫۸۷ بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و سطح ۱۰۶٫۸۱ ،  پایین ترین سطح ۱ اکتبر از این چرخه امواج الیوت می باشند. در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح ۱۰۷٫۶۵ برسد و حداقل یکی دو ساعت بالای آن تثبیت شود می تواند تا سطح ۱۰۸٫۴۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) اصلاح کند.  

این در حالی است که اگر حرکت کاهشی استمرار یابد و قیمت در پایین سطح حمایت ۱۰۶٫۳۹ و ۱۰۶٫۲۷ تثبیت شود، می توان به انتظار فرود بیشتر بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت