تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار (DXY) در هفته جاری

برای قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند در هفته جاری پیش بینی می کنیم از آنجایی که قیمت به زیر سطح حمایت ۷۹٫۶۱ کاهش یافته است،  قیمت آن به سطح ۷۸٫۶۷ کاهش یابد.

در نمودار زیر مشخص است که سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصد از موج نزولی c قرار داشت که شکسته شد و حمایت بعدی بر روی نرخ ۷۸٫۶۷ تشکیل شده است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار گرفته است.

به باور ما قیمت پس از لمس سطح حمایت ۷۸٫۶۷ بخشی از روند نزولی قبلی که از سطح ۸۴٫۷۵۳ ( بالاترین سطح ۹ جولای) آغاز کرده را برگشت خواهد کرد. هر چند که نمی توان این حرکت را به معنی از بین رفتن کامل روند کاهشی دانست، اما باید تصریح کرد که فروشندگان کنترل بازار را به عهده دارند.

این در حالی است که در حرکت نزولی نفوذ کامل قیمت به زیر سطح حمایت ۷۸٫۶۷ موجب نزول شدید ایندکس دلار آمریکا به سوی سطح ۷۷٫۷۲۸ ( خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می گردد.  

از این رو، بهتر است همانند استراتژی که برای ایندکس دلار داریم، در سطوح بالا اقدام به فروش شاخص جهانی ایندکس دلار کنیم . از این رو، تقاضا برای خرید ارزهای پربازده نظیر یورو ، پوند ، دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا رو افزایش است.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس