تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در این زوج ارز سطح حمایت بر روی نرخ ۱٫۳۷۹۰ و سپس در دامنه بین ۱٫۳۷۷۰ و ۱٫۳۷۶۵ و منطقه ۱٫۳۷۴۵ به چشم می‌خورند که برای امروز اکثر سفارشات خرید در این منطقه چیده شده اند و انتظار می رود که خریداران از نزدیکی این نقاط وارد بازار شوند.

از این رو، برگشت قیمت یورو به نرخهای پایین ۱٫۳۷۹۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید جدید خواهند بود و ما همچنان معتقدیم که قیمت بزودی با عبور از سطوح ۱٫۳۸۳۳ و ۱٫۳۸۵۰ به سوی سطح ۱٫۳۸۷۱ ( بالاترین نرخهای ۱ نوامبر سال ۲۰۱۱) و ۱٫۳۹۰۰ افزایش خواهد یافت .

کماکان بر این باوریم که پتانسیل حرکت صعودی برای EURUSD در نزدیکی سطوح ۱٫۳۷۹۰ ، ۱٫۳۷۷۰ و ۱٫۳۷۶۵ الی ۱٫۳۷۴۵ وجود دارد و بسته شدن قیمت در بالای سطح ۱٫۳۷۰۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) خود نشاندهنده استمرار روند افزایشی یورو در مقابل دلار آمریکا می باشد.

برای امروز پیشنهاد می کنیم چنانچه وارد پوزیشن های خرید شده اید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۸۳۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱٫۳۸۵۰ نسبت به تسویه خرید اقدام نماید زیرا در معاملات امروز برخی از سفارشات فروش به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۸۵۰ ، ۱٫۳۸۸۰ و ۱٫۳۸۹۰ الی ۱٫۳۹۰۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

هفته پر فراز و نشیبی را در پیش رو خواهیم داشت. انتظار می رود با انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه بازار واکنشهای متفاوتی را تجربه کند اما این سوال برای معامله گران باقی خواهد ماند که آیا بازار روند افزایشی پوند را حفظ خواهد کرد؟

پیشتر انتظار ادامه برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا از جانب بازار تایید شده است و آمارهای ضعیف اخیر اقتصادی در آمریکا زمینه روانی را برای حفظ سیاستهای انبساطی و محرکهای پولی فراهم نموده است.

به باور ما تغییر چندانی در چشم انداز حرکت این زوج دیده نمی شود و به نظر ما، حرکت قیمت در روند صعودی ادامه دارد و برای امروز در زوج پوند دلار که هفته گذشته را بالای نرخ ۱٫۶۱۳۸ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) به پایان برده، تنها با شکسته شدن سطح ۱٫۶۲۵۰ و تثبیت قیمت در بالای ۱٫۶۲۵۵ ، احتمال صعود بیشتر پوند تا نرخ ۱٫۶۳۰۰ و ۱٫۶۳۸۰ وجود خواهد داشت .

از این رو همچنان روند قیمت را صعودی پیش بینی می کنیم و اکثر سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیکی ۱٫۶۱۶۰ و ۱٫۶۱۵۰ بعدی در منطقه ۱٫۶۱۳۸ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه )  ۱٫۶۱۱۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۲ اکتبر) الی ۱٫۶۱۰۰ قرار دارند .

بنابراین همچنان پتانسیل صعود قیمت به سوی سطح ۱٫۶۲۷۳ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه) وجود دارد و همانطور که در نمودار زیر می بینیم خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه سیگنال افزایشی صادر کرده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند