تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

قیمت جهانی اونس طلا علی رغم اخبار ضعیف روز گذشته از اقتصاد ایالات متحده که حدس و گمانه زنی ها در مورد تثبیت برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا تا سال آینده را بیشتر کرد ، همانطور که پیش بینی کرده بودیم به روند تکنیکی خود احترام گذاشت و از نرخ ۱۳۶۴ (سطح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی روند اصلاحی خود از ۱۴۳۳ به ۱۲۵۱ ) عبور نکرد و دوباره به منطقه ۱۳۵۰ اصلاح کرد.

همانطور که دیروز گفتیم کسانیکه روز گذشته اقدام به خرید اونس طلا کرده بودند در نزدیکی نرخ ۱۳۶۴ (سطح مقاومت مهم) پوزیشن های خرید خود را تسویه کردند و برای امروز تنها در صورتیکه قیمت بتواند از سطح ۱۳۶۴ عبور کند فرصت مناسبی برای ورود جدید به پوزیشن خرید این بار با هدف ۱۳۹۰ ایجاد می شود اما فعلا این حرکت ممکن است از سوی اندیکاتور RSI تایید نشود زیرا همچنان واگرایی کاهشی را نشان می دهد.

نمودار قیمت طلا و تحلیل تکنیکال اونس طلا دو ناحیه مهم را داراست که این دو ناحیه بسیار مهم هستند و در ورود قیمت به این مناطق به احتمال قوی نقش ساپورت یا رزیستنس را برای قیمت خواهند داشت.

باند پائینتر که در فاصله ۱۳۴۶ تا ۱۳۴۲ میباشد به نظر میرسد پس از این یک کف و حمایت خوب برای قیمت طلا باشد که البته اگر شکسته شود اصلاح بزرگی به نرخهای پایین خواهد کرد. همچنین باند بالائی که فاصله بین ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۴ میباشد نیز فعلا مقاومت محکمی است که اگر شکسته شود قیمت را تا سطح ۱۳۹۰ بالا می کشاند.

از این رو با دید کوتاه مدت، تا زمانیکه قیمت نتوانسته است از سطح مقاومت ۱۳۶۴ عبور کند احتیاج به اصلاح و برگشت دارد و نشانگرهای تحلیل تکنیکال مخصوصا RSI قیمت اونس طلا را در ناحیه بیش خرید نشان میدهد.

بدین ترتیب تا سیگنال دوباره تکنیکال، باید منتظر اصلاح قیمت باشیم مخصوصا اگر سطح حمایت ضعیف ۱۳۴۲ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شکسته شود که آن وقت احتمال فرود تا نرخ ۱۳۲۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قابل تصوّر است. در غیر این صورت فعلا در فاز صعودی هستیم و در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا ممکن است قیمت همچنان در نزدیکی بالاترین نرخهای ۵ هفته گذشته در نوسان باشد.

از منظر فاندامنتال نیز حال باید منتظر واکنش بانک فدرال ایالات متحده بود: فردا شب بار دیگر مجمع بانک فدرال برای تعیین نرخ بهره بانکی و برنامه خرید اوراق قرضه تشکیل خواهد شد .

آنچه از حالا انتظار می رود و فعالان بازار نیز آن را تلویحاْ تکرار کرده اند ادامه برنامه خرید اوراق قرضه است، امری که به کاهش بیشتر ایندکس جهانی دلار آمریکا خواهد انجامید و معامله گران را به خرید بیشتر اونس طلا ترغیب خواهد کرد.

البته باز هم یادآوری می شود که برای خرید اونس طلا بهتر است از بالای سطح ۱۳۶۴ وارد پوزیشن های خرید با هدفهای ۱۳۷۵ و ۱۳۹۰ و برای پوزیشن های فروش از زیر سطح ۱۳۴۲ اقدام به گرفتن پوزیشن کرد. بنابراین منتظر می مانیم تا ببینیم کدامیک از این سطوح زودتر شکسته می شوند. ۱۳۶۴ یا ۱۳۴۲؟

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا