تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر دیده می شود قیمت آن با مقاومت ۹۸٫۹۳ دلار/بشکه مواجه است و ممکن است مقداری به سطح ۹۷ برگشت و اصلاح داشته باشد. مگر آنکه از سطح ۹۸٫۹۳ عبور کند که آن وقت تا سطح ۱۰۰٫۳۰ بالا می آید.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۸۵٫۶۱ ( پایین ترین سطح ۱۸ آوریل) به ۱۱۲٫۲۴ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) تشکیل شده است. بررسی امواج الیوت نشان می دهد که برگشت قیمت از سطح ۹۵٫۹۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ اکتبر) در موج ۴ صورت گرفته است.

در واقع از منظر بررسی امواج الیوت این چهارمین موج از چرخه پنج موجی قیمت است که از سطح ۱۰۴٫۳۸ ( بالاترین سطح روز ۳ اکتبر) شروع شده است که می تواند با تکمیل موج ۴ در موج بعدی یعنی موج ۵ برگشت داشته باشد.

در حرکت صعودی تنها نفوذ قیمت به بالای سطح ۹۸٫۹۳ موجب رسیدن قیمت به سطح ۱۰۰٫۳۰  می شود. بنابراین برای تایید موج ۵ و برگشت قیمت به نرخ ۹۷ ابتدا می بایست موج ۴ در زیر سطح ۹۸٫۹۳ دلار/بشکه تثبیت شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۰۸٫۴۶ دلار/بشکه برگشت و اصلاح داشته باشد زیرا قیمت آن با سطح مقاومت ۱۰۹٫۸۱ مواجه است.

این سطح مقاومت همانطور که در چارت زیر مشاهده می شود بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۱۲ ( بالاترین نرخ ۱۰ اکتبر) به ۱۰۶٫۲۷ ( پایین ترین سطح ۲۵ اکتبر) قرار دارد و از سوی دیگر تکمیل حرکت پنج موجی اخیر از سطح ۱۰۷ ( یکی از پایین ترین سطوح روز دوشنبه در نمودار ۱ ساعته) خود بیانگر حرکت نزولی و اصلاحی نفت برنت می باشد.

به باور ما حرکت افزایشی اخیر از سطح ۱۰۶٫۲۷ بخشی از روند نزولی بلند مدتی است که از سطح ۱۱۲ شروع شده است که می تواند در موج نزولی به زیر سطح ۱۰۶٫۲۷ کاهش یابد.

در حرکت صعودی تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۹٫۸۱ راه را برای افزایش به سوی سطح ۱۱۰٫۶۵ دلار/بشکه ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) هموار می سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

 نفت برنت