تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

عملیات مرتبط با تسویه آخر ماه، نوسانات بازار ارز را فعلا تحت کنترل خود قرار داده است و قیمت زوج ارز یورو – دلار از بالاترین نرخهای ۲ ساله گذشته یعنی نرخ ۱٫۳۸۳۰ به نرخهای پایین ۱٫۳۷۶۰ بازگشته است اما همانطور که در نمودار زیر دیده می شود  یورو همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است .

برای امروز خبرهای مبنی بر تشکیل پوزیشن های خرید در نرخهای نزدیکی حمایت و کف قیمت یعنی ۱٫۳۷۵۰ ، ۱٫۳۷۴۵ و مهمتر از همه منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۳۵ و ۱٫۳۷۳۱ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) وجود دارند و حتی سفارشات خرید بعدی یورو در نزدیکی نرخهای ۱٫۳۷۱۱ و ۱٫۳۷۰۴ الی ۱٫۳۶۸۰ چیده شده اند.

از این رو تا زمانیکه قیمت بالای سطح ۱٫۳۶۵۰ قرار دارد، هدف ما همچنان افزایش قیمت به سطح ۱٫۳۸۷۱ ( بالاترین نرخهای ۱ نوامبر ۲۰۱۱) می باشد که البته برای رسیدن قیمت به این سطح حتما می بایست یورو بتواند از منطقه مقاومت ۱٫۳۸۳۳ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از .۱٫۴۹۴۰ به ۱٫۲۰۴۲ ) و سپس سد مستحکم و قوی مقاومت ۱٫۳۸۵۰ عبور کند.

اتفاقا برای امروز برخی از سفارشات فروش نیز همچنان در نزدیکی این منطقه یعنی ۱٫۳۸۳۰ الی ۱٫۳۸۵۰ قرار گرفته اند که عبور یورو از این منطقه را فعلا سخت کرده است. برای امروز احتمالاً فرصتهای ورود به پوزیشن خرید در یکی از محدوده نرخ های ۱٫۳۷۵۰ ، ۱٫۳۷۴۵ ، ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۲۵ یا منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۶۸۰ ایجاد شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

به رغم عدم وجود محرّک بازار در روز های گذشته، نشانه هایی از تغییر روند بازار به حرکت اصلاحی و صعودی در کوتاه مدت دیده می شود و همانطور که در نمودار زیر دیده می شود قیمت همچنان توانسته است که خود را در بالای خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ( بر روی نرخ ۹۷٫۴۳) تثبیت کند و امروز با فعال شدن سفارشهای خرید در منطقه نزدیکی ۹۷٫۴۰ قیمت خود را تا سطح ۹۸٫۰۰ بالا کشانده است.

برای امروز سفارشات خرید به ترتیب در سه مرحله ۹۷٫۴۰ ، ۹۷٫۳۰ و ۹۷٫۲۰ بعدی منطقه ۹۷٫۰۰ و ۹۶٫۹۰ و سفارشات خرید آخر در منطقه ۹۶٫۶۰ و ۹۶٫۵۰ چیده شده اند.

تنها در صورت شکسته شدن سطح ۹۸٫۰۰ ( خط تنکان سن)  تثبیت قیمت در بالای نرخ ۹۸٫۱۹ ( بالاترین سطح ۲۳ اکتبر) و ۹۸٫۴۳ ( کف ابر ایچیموکوی روزانه) و مقاومت ۹۸٫۴۸ ( بالاترین سطح ۲۲ اکتبر)، روند صعودی امتداد بیشتری می یابد.

بنابراین از نظر تحلیل تکنیکی حرکت در روندی افزایشی ادامه خواهد یافت و نرخهای نزدیکی ۹۸٫۰۰ فرصت مناسبی برای تسویه پوزیشن های فروش است. در صورت تحقق این روند و رسیدن این زوج ارز به سطح ۹۸٫۰۰، آنگاه باید منتظر واکنش بازار به این سطح بمانیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز  دلار آمریکا – ین ژاپن

ین