تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت در یک محدوده باریک و خنثی بین منطقه ۹۸٫۱۴ و ۹۷٫۰۵ دلار/بشکه قرار گرفته است که این محدوده را بررسی سطح فیبوناچی به وضوح نشان داده است.

به باور ما موج برگشتی اخیر قیمت که از سطح ۹۵٫۹۵ ( پایین ترین نرخ ۲۴ اکتبر) شروع شده در موج ۴ کامل کرده است و از هم اکنون قیمت در موج نزولی ۵ قرار گرفته است که این موج آخرین موج از چرخه پنج موجی خواهد بود که از سطح ۱۰۴٫۳۸ ( بالاترین سطح ۳ اکتبر) آغاز شده است.

البته این موج ۵  کمی خسته به نظر می رسد ولی در هر صورت قیمت نفت در این موج به صورت زیگزاگی شکل می تواند تا حدود سطح ۹۵٫۹۵ خود را پایین بکشاند.

بررسی سطوح فیبوناچی از این حرکت برگشتی نشان می دهد که سطح حمایت بر روی نرخ ۹۷٫۳۹ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار گرفته است که می تواند یک حرکت برگشتی جزئی به سوی سطح مقاومت ۹۸٫۱۴ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) ایجاد کند .

در نمودار زیر می بینیم که به محض تکمیل شدن این حرکت برگشتی انتظار داریم که قیمت در موج کاهشی ۵ سطح ۹۷٫۰۵ دلار/بشکه ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را لمس کند که در نمودار زیر مشخص است.

باید گفت بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) که امشب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد، برای قیمت نفت نیز حایز اهمیت است که باید امشب به این خبر نیز توجه داشت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۰۸٫۴۶ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه بتواند به زیر این سطح برسد راه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۰۷٫۶۲ هموار می سازد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۱۲ ( بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) به ۱۰۶٫۲۷ ( پایین ترین سطح ۲۵ اکتبر) قرار گرفته است و برای امروز نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۸٫۳۰ تاییدی در جهت کاهش قیمت نفت برنت خواهد بود که می تواند قیمت را تا نرخ ۱۰۷٫۶۲ پایین بکشاند که در نمودار زیر مشخص است.

به باور ما افزایش کوتاه مدت قیمت از سطح ۱۰۶٫۲۷ بخشی از روند نزولی بزرگی است که از سطح ۱۱۲ شروع شده است که می تواند منجر به کاهش حتی به زیر سطح ۱۰۶٫۲۷ گردد.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۰۹٫۲۸ دلار/بشکه برسد و حداقل ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود می بایست در سناریوی فوق تجدید نظر کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت