تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

تشکیل الگوی شمعی داجی در نمودار روزانه یورو بیانگر کاهش قدرت خریداران در بالای سطح ۱٫۳۸۳۳ ( خط مقاومت مهم و سطح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۴۹۴۰ به ۱٫۲۰۴۲)  است .

اکنون، گزارش امروز بیانیه بانک مرکزی آمریکا نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای حرکت بعدی این زوج ارز معین کند.

از دیروز، نشست دو روزه اعضای بانک مرکزی آمریکا آغاز شده و تا امشب راس ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران، نتیجه نهایی این نشست مشخص خواهد شد و بسیاری از فعالان بازار، ادامه اجرای سیاستهای انبساطی بانکی و محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا را قطعی می دانند و ما هم اکنون در آستانه تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای تعیین نرخ بهره بانکی قرار داریم.

آنچه قویاً انتظار می رود، تثبیت برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا است که این اقدام می تواند به کمتر شدن فاصله نرخ بهره اروپا و آمریکا و صعود بیشتر یورو بیانجامد.

از سفارشات خرید امروز می توان متوجه شد که اکثر سفارشات در نزدیکی ۱٫۳۷۳۰ ، ۱٫۳۷۲۵ و ۱٫۳۷۰۰ (با حد استاپ زیر این سطح ) چیده شده اند. سفارشات فروش نیز در دو مرحله نزدیکی ۱٫۳۷۸۰ ، ۱٫۳۸۰۰ و بعدی در منطقه ۱٫۳۸۳۰ الی ۱٫۳۸۵۰ ( با حد استاپ بالای این سطح ) قرار دارند.

بنابراین برای امروز تا قبل از خبر انتظار می رود برخی از معامله گران اقدام به پوزیشن های خرید در حدود ۱٫۳۷۳۰ ، ۱٫۳۷۲۵ و ۱٫۳۷۰۰ کنند و در نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۳۷۸۰ و ۱٫۳۸۰۰ الی ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۵۰ نسبت به بستن پوزیشن های خرید اقدام کنند. 

در نتیجه بعد از خبر امشب فرصتهایی برای ورود مجدد خریداران در نرخهای بالای ۱٫۳۸۵۰ و فرصتهای برای ورود به پوزیشن فروش در زیر ۱٫۳۷۰۰ فراهم خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

روز گذشته این زوج ارز سرانجام مقاومت ۹۸٫۰۰ را در هم شکست و در حال حاضر (ساعت ۱۵:۰۰ به وقت تهران) قیمت تا منطقه ۹۸٫۳۰ بالا آمده است اما به نظر می آید که این ارز همچنان با مقاومتهای جدی در منطقه ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۵۰ الی ۹۸٫۷۹ مواجه است . امروز در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا ، در حرکت افزایشی این زوج ارز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۵۰ قرار دارند.

در امتداد این مسیر ابر ایچیموکوی در نمودار روزانه مشخص است که این ابر منطقه ۹۸٫۴۳ الی ۹۸٫۷۹ را پوشش داده است و هر چند قیمت در بالای خط تنکان سن و خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ( ۹۷٫۴۸) بسته شده است اما امروز برخی از سفارشات فروش در حدود منطقه نزدیکی ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۵۰ چیده شده اند که از افزایش بیشتر قیمت جلوگیری کرده است.

سفارشات خرید نیز در حوالی ۹۸٫۰۰ و ۹۷٫۸۰ بعدی در منطقه ۹۷٫۴۰ و ۹۷٫۳۰ چیده شده اند. در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی معاملات در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا ، در کنار تحلیل تکنیکالی که در نمودار زیر مشاهده می فرماید، جهت بررسی دقیقتر حرکت احتمالی قیمت این زوج ارز، توجه به خبر امشب و واکنش بازار به منطقه مقاومت ۹۸٫۵۰ و ۹۸٫۷۹ و سطوح حمایت ۹۸٫۰۰ و ۹۷٫۸۰ الی ۹۷٫۴۰ و ۹۷٫۳۰ ضروری است. بنابراین به اعتقاد ما بازار همچنان متاثر از جلسه امشب FOMC رفتار خواهد کرد .

در سایر تحولات و در زوج ارز EurJpy عمده سفارشات خرید امروز به ترتیب در سه مرحله ۱۳۴٫۷۰ ، ۱۳۴٫۳۰ ، ۱۳۳٫۹۰ و ۱۳۳٫۸۰ الی ۱۳۳٫۵۰ با حد سود در منطقه نزدیکی ۱۳۵٫۳۰ الی ۱۳۵٫۵۰ قرار دارند. چنانکه قیمت از این سطح ۱۳۵٫۵۲ ( بالاترین سطح سال ۲۰۱۳ تا کنون ) با قدرت عبور کند، اهداف بعدی صعود، نرخهای ۱۳۵٫۹۵ ( سقف ابر ایچیموکوی ماهیانه) و ۱۳۶٫۰۰ ( بالاترین سطح ۲۹ اکتبر ۲۰۰۹) خواهند بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین