تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

شب گذشته پس از اعلام بیانیه بانک مرکزی آمریکا ، قیمت اونس طلا قدرت ماندن در بالای سطح ۱۳۶۰ را نداشت و تا حدود ۱۳۳۵ نزول کرد. جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) دیشب برگزار شد و همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره در عدد نزدیک به صفر درصد باقی ماند و برنامه خرید ماهیانه اوراق قرضه نیز در همان عدد ۸۵ میلیارد دلار تثبیت شد .

در متن جلسه دیشب آمده است که وضعیت نامساعد اقتصادی اجازه توقف محرکهای اقتصادی را نمی دهد و بانک فدرال سیاست تسهیل پولی خود را ادامه می دهد اما مسئله ای که باعث شد تا اونس طلا پس از این جلسه ضعیف شود چشم انداز نسبتا مثبتی بود که بانک فدرال رزرو ارائه کرد و هیچ نگرانی خاصی بابت افزایش هزینه استقراض در بازارهای مالی نداشت .

اقدام معامله گران به بستن پوزیشن های خرید اونس طلا برای حفظ سود خود  (Profit Taking)و کاهش تقاضای فیزیکی معامله گران آسیایی برای خرید موجب این حرکت برگشتی قیمت گردید که در نتیجه، می توان گفت که فعلا هدف ۱۳۲۱ را در نمودار زیر نشانه گرفته است مخصوصا اگر امروز قیمت همچنان در زیر سطح ۱۳۴۳ تثبیت شود و این حرکت در راستای حفظ سود (Profit Taking) از حرکت افزایشی اخیر قیمت از سطح ۱۳۰۰ تا ۱۳۶۰ قابل توجیه است.

همچنین در نمودار زیر می بینیم که تشکیل سقف دو قلو در نزدیکی سطح ۱۳۶۱ خود گوه این مدعاست که می تواند هدف ۱۳۲۱ را نمایان سازد که این تارگت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۴۳۳٫۳۱ ( بالاترین نرخ ۲۸ اوت) به ۱۲۵۱٫۶۶ ( پایین ترین سطح روز ۱۵ اکتبر) می باشد.

در حرکت نزولی شکسته شدن کامل سطح ۱۳۲۱ منجر به سقوط قیمت تا نرخهای پایین می گردد و حرکت نزولی حتی تا سطح ۱۲۹۵ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شدت بیشتری می گیرد.

بنابراین با توجه به قرار گرفتن اولین سطح مقاومت در نرخ ۱۳۴۳ اکنون فرصت مناسبی برای کاهش قیمت به نرخهای حوالی ۱۳۲۱ است و در حرکت صعودی تنها تثبیت ۲ ساعته بالای ۱۳۴۳ سیگنال نزولی را خنثی می کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا