تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

طی روز گذشته قیمت نفت خام سبک آمریکا در روند منفی ادامه داشته است و این معاملات در ادامه ریزش اخیر قیمت از سطح ۹۸٫۶۳ دلار/بشکه بوده است.

این موج کاهشی قیمت با شروع از سطح ۹۸٫۶۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بسیار پر قدرتمند عمل نموده است و همچنان امکان بیشتر شدن شتاب نزول وجود دارد. برای امروز با توجه به تحولات تکنیکی و بنیادی پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۹۵٫۹۵ سقوط کند که این هدف را موج نزولی ۵ تایید کرده است.

همانطور که قبلا خدمتتان عرض کردم از نظر بررسی امواج الیوت، این سومین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۱۰۴٫۳۸ ( بالاترین سطح ۳ اکتبر) شروع شده است.

در نمودار زیر مشخص است خط روند نزولی رسم شده از نقاط کف موج ۱ و موج ۳ هدف پایین تری در حوالی سطح ۹۳ را برای قیمت نفت نشانه گرفته است که در صورت شکست سطح ۹۵٫۹۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ اکتبر) این تارگت لمس خواهد شد.

بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۹۷ قرار دارد روند همچنان کاهشی پیش بینی می شود و قیمت ابتدا باید کفهای قبلی ۹۵٫۹۵ را لمس نماید تا پس از آن بتواند پتانسیل لازم را برای سقوط بیشتر در موج نزولی ۵ بدست آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۱۰۹٫۱۴ دلار/بشکه اصلاح کند زیرا همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت آن با خط مقاومت مستحکم در حوالی سطح ۱۱۰٫۱۰ مواجه است که این خط جلوی هر گونه رشد قیمت را گرفته است.

این خط روند از سطح ۱۱۲ ( بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) کشیده شده است و تا زمانیکه قیمت نفت برنت در پایین این خط روند نزولی قرار گرفته روند نزولی که از سطح ۱۱۲ شروع شده همچنان پایدار می باشد.

هر چند که قیمت در اولین تلاش خود موفق به عبور از سطح مقاومت ۱۰۹٫۸۱ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شده است اما خیلی بعید به نظر می رسد که بتواند بر خط روند غلبه کند زیرا این خط روند بسیار قوی و مستحکم است.

در حرکت صعودی تنها به شرطی که قیمت به بالای سطح ۱۱۰٫۲۰ برسد نشاندهنده شکست کامل خط روند می باشد که می تواند به سوی سطح ۱۱۰٫۶۵ دلار/بشکه حرکت کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت