تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

روند نزولی قیمت یورو پس از اظهارات نوتنی عضو شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا و همچنین پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا به سرعت و با قدرت در حال پیشروی است و از بعد از کاهش قیمت به زیر سطح ۱٫۳۷۵۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) روند قیمت همچنان ریزشی بوده است. با نگاه دقیق و حرفه‌ای به نمودار قیمت یورو میتوان متوجه شد که رفتار قیمت کاملا تحت تاثیر جو فروشندگان است و نمودار زیر سیگنالهای روشنی را در جهت کاهش قیمت به سطح ۱٫۳۶۵۰ نشان میدهد.

حرکت نزولی جاری قیمت یورو همچنان معتبر است و در بهترین شرایط برای امروز باید منتظر برخورد قیمت به سطح ۱٫۳۶۵۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۳۴۷۲ به ۱٫۳۸۳۳) بود و در این حوالی ۱٫۳۶۱۰ و ۱٫۳۶۰۰ انتظار توقف روند نزولی را داشته باشیم. در مسیر جاری نزول قیمت به سطح ۱٫۳۶۰۰ شانس مکث و توقف نزول را دارد ولی وقوع این امر بستگی کامل به برآیند روزانه پتانسیل و انرژی فروشندگان دارد.

اکنون قیمت به زیر سطح ۱٫۳۷۰۰ وارد شده و میتوان امیدوار بود تا این محدوده قیمتی یعنی تا سطح ۱٫۳۶۵۰ کاهش قیمت داشته باشد. شکست سطح ۱٫۳۶۵۰ موجب نزول بیشتر به سوی سطح ۱٫۳۶۱۰ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و سپس ۱٫۳۶۰۰ الی ۱٫۳۵۸۸ ( خط فیب ۵۰ درصدی از ۱٫۳۴۷۲ به ۱٫۳۷۰۴) می شود.

برای امروز سفارشات فروش یورو به ترتیب در منطقه نزذیکی ۱٫۳۷۱۵ ، ۱٫۳۷۴۰ ، ۱٫۳۷۵۰ الی منطقه ۱٫۳۷۸۰ چیده شده اند و همه اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال اشاره به کاهش قیمت تا نزدیکی سطح ۱٫۳۶۵۰ دارند و بعد از آن باید منتظر واکنش بازار به این منطقه بود و دید که آیا موفق به شکست کامل سطح ۱٫۳۶۵۰ می شود یا نه اگر این سطح شکسته شود به سوی خط موینگ اوریج که در حدود سطح ۱٫۳۶۰۰ قرار گرفته است کاهش می باید و این خط میانگین متحرک در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

تحولات تکنیکی قیمت این زوج ارز فعلا افزایش مستمر قیمت را نشان نمی دهد و همانطور که در چارت زیر دیده می شود قیمت با مقاومت سنگینی در منطقه ۹۸٫۴۳ تا ۹۸٫۷۲ یعنی جاییکه ابر ایچیموکوی این منطقه را پوشش داده مواجه است و تا زمانیکه در زیر منطقه ۹۸٫۶۵ ، ۹۸٫۷۰ و ۹۸٫۹۰ الی ۹۹٫۰۰ قرار دارد، احتمال ریزش دوباره قیمت به اعداد ۹۸٫۰۰ و حتی ۹۷٫۸۰ و ۹۷٫۷۰ وجود دارد.

البته برای امروز سفارشهای خرید در حوالی ۹۸٫۰۰ و منطقه ۹۷٫۸۰ (اطراف خط تنکان سن و کیجون سن) تا ۹۷٫۷۰ قرار دارند. سطح حمایت مستحکم بعدی نیز در حول و حوش ۹۷٫۵۳ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) تشکیل شده است که آخرین منطقه از سفارشات خرید در این محدوده با حد استاپ زیر ۹۷٫۵۰ چیده شده اند.

در حرکت صعودی نیز برای اینکه از حرکت صعودی قیمت مطمئن شویم می بایست قیمت حتما به بالای ابر ایچیموکوی ( ۹۸٫۷۲) و ۹۹٫۰۰ برسد. با نگاهی به مسیر روند نزولی قیمت و با اشاره اندیکاتورها میتوان به ساپورتهای احتمالی قیمت در نقاط ۹۸٫۰۰ ، ۹۷٫۸۰  ،۹۷٫۷۰ الی ۹۷٫۵۳ اشاره کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز  دلار آمریکا – ین ژاپن

ین