تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای امروز سیگنال قیمت نفت خام اندکی نامشخص و مبهم است زیرا معلوم نیست که آیا امروز قیمت می تواند به زیر سطح حمایت ۹۵٫۷۸ دلار/بشکه کاهش یابد یا خیر.

در نمودار زیر می بینیم که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۸۵٫۶۱ ( پایین ترین نرخ ۱۸ آوریل ) به ۱۱۲٫۲۴ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) تشکیل شده است .

این طور به نظر می رسد که قیمت در نزدیکی این سطح حمایت اندکی قدرت روند نزولی خود را از دست داده است و برای معاملات امروز احتمالا در بالای این سطح حمایت در نوسان باشد یا اینکه دوباره مقداری به سوی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی یعنی تا حدود سطح ۹۸٫۹۳ اصلاح کند.

کاملا مشخص است که این دومین باری است که قیمت این سطح حمایت را لمس می کند که هنوز در عبور از آن ناکام مانده است و به باور ما می بایست هر چه زودتر به زیر این سطح کاهش یابد تا به هدف ۹۴٫۷۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۷۷٫۲۸  – پایین ترین سطح ۲۸ ژوئن ۲۰۱۲ – به ۱۱۲٫۲۴) برسد.

از این رو می توان در محدوده نرخهای پایین ۹۵٫۷۸ اقدام به ورود به پوزیشن فروش نمود و اگر قیمت نرخ ۹۵٫۷۸ را بشکند، حرکت نزولی جدید تا سطح ۹۴٫۷۶ دلار/بشکه را شاهد خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال انتظار داریم که در معاملات امروز قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۰۸٫۴۶ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه این سطح شکسته شود می تواند براحتی تا حدود سطح ۱۰۷٫۶۲ کاهش یابد که در نمودار زیر مشخص است.

حرکت نزولی روز گذشته قیمت تاییدی در جهت استمرار روند کاهشی قیمت نفت برنت می باشد که از سطح ۱۱۲ ( بالاترین سطح روز ۱۰ اکتبر) شروع شده است و خط روند نزولی نیز همچنان به عنوان خط مقاومت برای نفت برنت عمل می کند و همانطور که روز گذشته اشاره کردیم تا زمانیکه قیمت در زیر این سطح قرار دارد روند نزولی پایدار است.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از این حرکت کاهشی نشان می دهد که سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی نرخ ۱۰۸٫۴۶ تشکیل شده است که به باور ما این سطح دیر یا زود شکسته خواهد شد .

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که از دیدگاه بررسی امواج الیوت، قیمت نفت برنت در موج قدرتمند نزولی C قرار گرفته است که حتی می تواند قیمت را تا سطح ۱۰۶٫۲۷ پایین بکشاند. در حرکت صعودی تنها نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۹٫۴۰ دلار/بشکه موجب نقض سناریوی کاهشی می شود.  

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت