تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

از دیروز معامله گرانی که یورو را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند و نگاهی به چارت یورو – دلار موئد این مطلب است. بطوریکه قیمت یورو در مقابل دلار  و ین ژاپن به نزدیکی پایین ترین نرخهای ۳ هفته گذشته و در برابر پوند به نرخهای پایین ۲ هفته گذشته سقوط کرده است.

بر اساس موقعیت اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، قیمت این زوج ارز در مسیر ریزش و رسیدن به اهداف ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۴۸۵ الی ۱٫۳۴۷۲ است و هدف ما همچنان کاهش به سطح ۱٫۳۴۷۲ ( پایین ترین نرخ ۱۶ اکتبر ) و سپس سطح ۱٫۳۴۶۸ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۳۱۰۵ به ۱٫۳۸۳۳) قرار دارد که در نمودار زیر مشخص است.

 چارت قیمت یورو حرکت نزولی را نشان می دهد و این نزول قیمت پس از جلسه بانک مرکزی آمریکا ، اعلام کاهش در شاخص قیمت مصرف کنندگان اروپا و گمانه زنی ها از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا (ECB) در هفته آینده ادامه‌ دار بوده است.

برای امروز قیمتهای ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۶۰۰ ، ۱٫۳۶۲۵ و ۱٫۳۶۴۰ الی ۱٫۳۶۵۰ سطوح مهمی برای فروش یورو هستند. بنابراین انتظار میرود قیمت در این نقطه به ریزش بیشتر واکنش نشان داده و احتمالا شروع به نزول مجدد نماید.

در مجموع ورود به پوزیشن های فروش در این قیمت زوج ارز و حرکت با موج کاهشی اخیر با هدف حوالی ۱٫۳۴۶۸ منطقی به نظر میرسد که در نمودار زیر به وضوح مشاهده می کنید.

در سایر تحولات در زوج پوند – دلار سفارشات فروش در دو مرحله ۱٫۶۰۵۰ ، ۱٫۶۰۸۰ الی ۱٫۶۱۰۰ و سفارشهای خرید در حدود ۱٫۵۹۸۰ الی ۱٫۵۹۷۰ چیده شده اند. در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز سفارشات خرید در منطقه ۹۷٫۸۰ ، ۹۷٫۷۰ الی منطقه ۹۷٫۵۰ و ۹۷٫۴۰ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۹۸٫۳۰ ، ۹۸٫۴۰ و ۹۸٫۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا منطقه ۰٫۹۴۴۰ و ۰٫۹۴۲۰ مورد توجه خریداران و منطقه نزدیکی ۰٫۹۵۰۰ و ۰٫۹۵۱۰ الی ۰٫۹۵۲۵ مورد توجه فروشندگان قرار دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو