تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

برای قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند در هفته جاری پیش بینی می کنیم که ابتدا مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۸۰٫۳۵۶ اصلاح و برگشت کند و دوباره افزایش یابد و در طول هفته جاری به سطح ۸۱٫۱۹۶ افزایش یابد که این سطح را بررسی نقاط و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که ایندکس جهانی دلار آمریکا توانسته که به بالای خط روند نزولی رسم شده از سطح ۸۴٫۷۵۳ ( بالاترین سطح روز ۹ جولای) دست یابد و هم اکنون شاهد یک پول بک به سوی این خط روند هستیم که در حدود سطح ۸۰٫۳۵ می باشد و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۸۴٫۷۵۳ به ۷۸٫۹۹۸ ( پایین ترین سطح روز ۲۵ اکتبر) قرار گرفته است.

به باور ما حرکت افزایشی ایندکس دلار امتداد بیشتری خواهد یافت و در طول هفته های آتی به سوی منطقه ۸۱٫۸۷۶ و ۸۲٫۵۵ افزایش می یابد و حداقل آنکه برای این هفته احتمال رسیدن قیمت به سطح ۸۱٫۱۹۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد. در حرکت نزولی تنها به شرط بسته شدن روزانه قیمت در زیر سطح ۸۰٫۳۰ موجب اصلاح قیمت به سوی سطح ۷۹٫۸۰ می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس