تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز یورو با سقوط در برابر دلار دوباره فرو ریخت و با رسیدن به نرخ ۱٫۳۴۴۰ سقوط دیگری را تجربه کرد. در شرایط فعلی انتظار برای امتداد حرکت نزولی یورو در برابر سایر ارزهای اصلی بیشتر و بیشتر شده است و اکنون قیمت این زوج ارز در ناحیه نزدیکی ۱٫۳۵۰۰ قرار دارد و برای امروز اکثر سفارشات فروش به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۲۰ و ۱٫۳۵۴۰ الی ۱٫۳۵۵۰ چیده شده اند و مقاومت اصلی نیز در ۱٫۳۵۷۵ ( بالاترین سطح ۳۱ اکتبر) قرار دارد.

برای امروز به احتمال قوی به محض نزدیک شدن قیمت یورو به این سطوح مقاومت، روند نزولی دوباره آغاز خواهد شد و هدف قیمت همچنان کاهش قیمت به زیر سطح ۱٫۳۴۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۳۰اکتبر) و ۱٫۳۴۶۸ ( سطح فیب ۵۰ درصدی از ۱٫۳۱۰۵ به ۱٫۳۸۳۳) می باشد که در نمودار زیر مشخص است.

در معاملات امروز بازه بین ۱٫۳۵۲۰ تا ۱٫۳۵۵۰ را میتوان یک سقف و مقاومت مستحکمی برای قیمت یورو دانست و نفوذ قیمت به زیر سطح ۱٫۳۴۶۸ اهمیت ویژه‌ای دارد که می تواند قیمت را به ترتیب به سطوح ۱٫۳۴۴۲ ( پایین ترین سطح امروز صبح در سشن آسیا) و ۱٫۳۴۲۱ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۲۷۵۵ به ۱٫۳۸۳۳) و ۱٫۳۳۹۹ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) پایین بکشاند.

خط بولینجر باند سی روزه نیز بر روی نرخ ۱٫۳۳۹۷ قرار دارد.  برای امروز سطوح حمایت به ترتیب بر روی منطقه ۱٫۳۴۵۰ ، ۱٫۳۴۴۰ الی ۱٫۳۴۲۵ و ۱٫۳۴۲۰ قرار دارند که این سطوح می توانند از امتداد سقوط بیشتر یورو جلوگیری نمایند.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز این هفته بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه تشکیل جلسه خواهد داد. انتظار می رود، نرخ سود بانکی بدون تغییر همان رقم ۰٫۵% باقی بماند و بیشتر توجه و تمرکز بازار به کنفرانس خبری باشد. هرچند در ماههای اخیر، وضعیت اقتصادی اروپا افزایش نسبی داشته است، با این حال، کاهش بهای انرژی و افت شدید هفته گذشته قیمت مصرف کنندگان (CPI) اروپا می تواند دلایل موجهی برای کاهش نرخ بهره و بیانیه ملایم (Dovish) بانک مرکزی اروپا باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

قیمت این زوج ارز برای معاملات امروز یک کف قیمتی بسیار قوی و محکمی را در حدود ۹۸٫۴۰ و ۹۸٫۳۰ الی ۹۸٫۱۰ ثبت نموده است و طی روز جاری بیشترین تحرک قیمتی در این زوج ارز در اطراف سقف ابر ایچیموکوی روزانه در نرخ ۹۸٫۶۵ قابل مشاهده است.

برای اینکه از صعود مستمر قیمت مطمئن شویم می بایست حتما قیمت این زوج ارز یک کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۹۸٫۶۵ ببندد و از بالا سطح مقاومت اصلی و مهم ۹۹٫۰۱ ( بالاترین سطح ۱۷ اکتبر) شکسته شود که سیگنال صعود مطمئنی در جهت افزایش قیمت به سطوح ۹۹٫۱۴ ( بالاترین نرخ ۲۶ سپتامبر) و ۹۹٫۱۸ ( بالاترین سطح ۲۴ سپتامبر) و ۹۹٫۳۶ ( بالاترین سطح ۲۳ سپتامبر) ارائه نماید.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز منطقه حمایت در حوالی ۱۳۲٫۶۰ و ۱۳۲٫۵۰ قرار دارند که اتفاقا برای امروز سفارشات خرید در نزدیکی همین منطقه چیده شده اند. سفارشات فروش امروز این زوج ارز نیز در محدوده ۱۳۳٫۳۴ ( اطراف خط کیجون سن) و ۱۳۳٫۵۰ الی۱۳۳٫۶۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن