تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

نکته بسیار مهم و قابل توجه در بررسی وضعیت یورو، سقوط قیمت به پایین ترین نرخهای ۷ هفته گذشته می باشد و همچنین وجود سفارشهای فروش در بالای سطح ۱٫۳۵۲۰ هستند که میتوانند به عنوان مقاومتهای محکم، جلوی هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی بیشتر را گرفته و به عنوان پیوت، باعث بازگشت قیمت و ادامه روند نزولی شوند.

برای امروز نیز اکثر سفارشات فروش در سه منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۲۵ و ۱٫۳۵۴۰ الی ۱٫۳۵۵۰ قرار دارند و بهتر است که حد استاپ را بالای سطح ۱٫۳۵۷۷ ( سقف ابر ایچیموکوی سبز رنگ روزانه) قرار داد که در نمودار زیر مشخص است و به انتظار ریزش قیمت به سطوح ۱٫۳۴۷۰ و ۱٫۳۴۵۰ الی منطقه ۱٫۳۴۴۰ و ۱٫۳۴۲۵ بود.

محدوده قیمتی ۱٫۳۴۴۰ و ۱٫۳۴۲۵ برای بررسی روند جاری نزولی یورو و ایجاد روند جدید حمایتی بسیار بسیار با اهمیت است و به همین خاطر  توصیه مینمائیم که در نزدیکی این منطقه نسبت به تسویه فروش اقدام نمائید. ادامه این روند کاهشی یورو بستگی به تصمیم بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه دارد .

روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا تشکیل جلسه خواهد داد و در رابطه با نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد . خبرهای ریز و درشتی نیز که از راه می رسند همگی در جهت این هستند که نرخ بهره بانک مرکزی اروپا باید کاهش پیدا کند و هر چند برای روز پنجشنبه انتظار تغییری در نرخ بهره را نداریم اما احتمال اینکه بانک مرکزی اروپا به بازارها شوک وارد کند و نرخ بهره را پایین آورد نیز وجود دارد .

در هر صورت می توان اینگونه نتیجه گرفت که کاهش نرخ بهره اروپا در روز پنجشنبه اگر چه امری محتمل نیست اما چندان هم بعید نیست و حتی اگر هم نرخ بهره در همان عدد ۰٫۵% باقی بماند آقای دراقی در کنفرانس خبری دست خود را برای کاهش نرخ بهره باز خواهد گذاشت. بنابراین ظاهرا یورو باید بهای این مسئله را بپردازد و احتمالا روزهای خوشی را انتظار ندارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) :

برای قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت به ابر ایچیموکوی سبز رنگ روزانه واکنش نشان داده است و در چارت زیر می بینیم که قیمت هنوز نتوانسته است به بالای کف ابر ایچیموکوی برسد.

منطقه پوشش ابر ایچیموکوی در روز گذشته در محدوده ۸۰٫۹۹ الی ۸۱٫۴۸ قرار داشت و برای امروز این منطقه بین ۸۰٫۷۶ تا ۸۱٫۲۶ و برای روز جمعه که قرار است آمار اشتغال آمریکا اعلام شود بین منطقه ۸۰٫۶۵ الی ۸۱٫۱۵ قرار می گیرد.

سطوح مقاومت دیگری در برابر افزایش ایندکس جهانی دلار آمریکا قرار دارند که همچون سد مقاومت و رزیستنس عمل می کنند که می توان به سطح ۸۱٫۴۲ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) و ۸۱٫۷۸ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) اشاره کرد.

در اندیکاتور ایچیمکوی ساعتی نیز قیمت ایندکس در اولین حمله خود به سطح ۸۰٫۷۰ ( سقف ابر ایچیموکوی) ناموفق بوده است و احتمال برگشت به سوی سطوح ۸۰٫۳۳ و ۸۰٫۲۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) وجود دارد.  

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس