تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در شرایطی که روز گذشته خبر مهمی نداشتیم اونس طلا ابتدا تا محدوده ۱۳۲۰ تقویت شد اما پس از برخورد به این منطقه سودهای بدست آورده را از دست داد بطوریکه عملا روز را انجایی به پایان برد که اغاز کرده بود.

روزهای گذشته بازار جهانی طلا به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم . رفتار اونس طلا در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فعلا فاقد جهت خاصی است. این مسئله بیشتر به دلیل فضای برزخ گونه ای است که بازار را احاطه کرده است .

در چنین وضعیتی ظاهرا بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع بهترین پوزیشن را صبوری می دانند و از ابتدای هفته خاطر نشان ساخته ایم که به دلیل انتظار بازار برای گزارش اشتغال آمریکا در روزهای پیش از آن انتظار موج بلندی را نداریم و بازار برای شکستن خطوط مهم به انتظار این خبر در روز جمعه می نشیند.

بطوریکه مقاومت ۱۳۲۲ و حمایت ۱۳۰۴ هنوز دست نخورده باقی مانده اند و این منطقه همچون حصاری برای اونس طلا عمل کرده و هنوز بازار قدرت عبور از آن را نداشته است .

احتمالا طی معاملات امروز قیمت اندکی در محدوده ۱۳۰۴ و ۱۳۲۰ مکث داشته باشد که دلیل آن هم وجود حمایتها و مقاومتهای قیمتی مهم در این فاصله است و نماگرهای تحلیل تکنیکال و آتی، فاصله قیمتی ۱۳۰۴ تا ۱۳۲۰ را نشان میدهند.

این مسائل همگی دست به دست هم داده اند تا حجم معاملات کامکس اونس جهانی طلا در معاملات روز دوشنبه با ثبت ۸۵۸۴۳ لات یکی از ضعیف ترین حجم معاملات در سال ۲۰۱۳ را تجربه کند که در نمودار دوم مشاهده می فرمائید.

بنابراین در حال حاضر، انتظار می رود قیمت در روندی خنثی قرار گیرد و با شکسته شدن یکی از سطوح ۱۳۰۴ یا ۱۳۲۲ فرصتهای جدیدی برای معامله بوجود آید.

با سقوط بیشتر قیمت به نرخهای پایین ۱۳۰۴، فرصتهای فروش بهتری با هدف ۱۲۹۴ و با افزایش قیمت به بالای سطح ۱۳۲۲ فرصتهای خرید با هدف ۱۳۳۶ ایجاد می شود. بنابراین تا آن زمان بهتر است منتظر شکست یکی از سطوح ۱۳۰۴ یا ۱۳۲۲ بمانیم تا جهت قیمت مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات روزانه حجم معاملات کامکس قیمت جهانی اونس طلا

کامکس