تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

قیمت یورو هنوز در کانال نزولی قرار دارد و این کانال نزولی قیمت مدتی است که مسیر قیمتی یورو را مشخص ساخته است. هنوز نشانه قطعی از بازگشت روند نداریم ولی به نظر میرسد قیمت در اواخر مسیر کاهشی خود باشد زیرا قیمت به با لمس سطح ۱٫۳۴۴۶ به کف تونلی که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید برخورد کرده است.

فاصله قیمتی مهمی در ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۴۰ وجود دارد که یورو با ورود به آن شانس اولیه قرار گرفتن در روند معکوس و افزایش به سوی سطوح ۱٫۳۵۴۰ و ۱٫۳۵۵۰ را خواهد یافت و در حال حاضر با شکسته شدن سطح مقاومت اولیه ۱٫۳۵۲۲ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) این اتفاق افتاده است .

قیمت در روز گذشته پس از برخورد به کف تونل و فعال شدن سفارشهای خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۴۰ با افزایش روبرو شده است و می بایست در آستانه جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) که قرار است فردا برگزار شود رفتار قیمتی یورو را تحت نظر قرار داد زیرا ممکن است ریس بانک مرکزی اروپا آنقدر که فعالان بازار انتظار دارند در واکنش به کاهش شدید قیمت مصرف کنندگان اروپا، لحن ملایم (Dovish) را اتخاد ننماید.

برای امروز نیز اکثر سفارشهای خرید یورو در حدود ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۴۰ الی ۱٫۳۴۲۵ سفارشهای فروش در حدود منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۴۰ و ۱٫۳۵۵۰ قرار دارند .

باید توجه داشت که قیمت یورو در نزدیکی سطح ۱٫۳۵۲۵ با مقاومت از نوع میانگین متحرک MA درگیر است که ممکن است قیمت را برای مدتی مجبور به مکث در همین حوالی نمایند. اما باند مقاومت قیمتی ۱٫۳۵۴۰ تا ۱٫۳۵۵۰ یک مقاومت قوی برای یورو به حساب می‌آید که با در نظر گرفتن سیگنالهای اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال یورو، به احتمال زیاد قیمت پس از لمس مقاومتهای آن، در مسیر بازگشت قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی چنانچه قیمت یورو بتواند با قدرت به بالای سطح ۱٫۳۵۷۵ برسد راه برای صعود به سوی ۱٫۳۵۸۹ و ۱٫۳۶۰۵ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه ) و حتی ۱٫۳۶۴۶ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) هموار می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید قیمت این زوج ارز همچنان در بالای سطح حمایت بسیار قوی و مستحکم ۹۷٫۷۸ (خط کیجون سن) و ۹۷٫۶۸ (خط میانیگن متحرک ۲۰۰ روزه) قرار گرفته است و با توجه به پتانسیل افزایش قیمت، آنگاه حرکت صعودی قیمت در کوتاه مدت به سمت اهداف مقاومت ۹۸٫۹۰ و ۹۹٫۰۰ خواهد بود.

سفارشات خرید امروز به ترتیب در منطقه ۹۸٫۴۰ ، ۹۸٫۲۰ ، ۹۸٫۱۵ الی منطقه ۹۸٫۱۰ و ۹۸٫۰۰ چیده شده اند و توصیه می شود امروز در نزدیکی منطقه رزیستنس یا مقاومت ۹۸٫۹۰ و ۹۹٫۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود زیرا در این منطقه برخی از سفارشات فروش قرار دارند.

در صورت خروج قیمت از سطح استاپ ۹۹٫۰۰ در ادامه صعود قیمت، اهداف قیمت این زوج ارز سطوح ۹۹٫۱۴ (بالاترین سطح ۲۹ سپتامبر) و ۹۹٫۶۵ ( بالاترین سطح ۲۰ سپتامبر) خواهند بود.

لازم به ذکر است در سایر تحولات و در زوج ارز یورو – ین ژاپن از نحوه چینش سفارشات امروز می تواند متوجه شد که منطقه ۱۳۲٫۵۰ و ۱۳۲٫۳۰ الی ۱۳۲٫۱۰ و ۱۳۲٫۰۰ اکثر سفارشات خرید چیده شده اند و سفارشات فروش امروز نیز در منطقه نزدیکی ۱۳۳٫۵۰ و ۱۳۳٫۶۰ الی ۱۳۴٫۰۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین