تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در حال حاضر قیمت جهانی اونس طلا  همچنان در روندی خنثی قرار دارد و بازار برای تعیین جهت به شکست یکی از سطوح مقاومت ۱۳۲۲ یا حمایت ۱۳۰۴ توجه دارد.

از سوی دیگر همانطور که می دانیم بطور کل این طبیعت بازار جهانی اونس طلا است که روزهای قبل از خبرهای مهم به دلیل انتظار شدید معامله گران برای خبر مورد نظر ، شاهد حرکت تند و تیزی نیستیم که این چند روز نیز از این قاعده مستثنی نبود و بازار ترجیح داده تا به انتظار روشن شدن وضعیت بازار کار آمریکا و شاخص NFP در روز جمعه بنشیند و سکوت اخیر در واقع به همین دلیل بود .

اما برای امروز اخبار متعددی که در بازار اروپا و آمریکا منتشر خواهد شد، شاید بتواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد.

در این میان، بی شک، اخبار جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) و شاخص تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) و مدعیان اولیه درخواست بیمه بیکاری هفتگی توجه خاص بازار را به خود جلب خواهند کرد.

در صورتیکه امروز شاخصهای اقتصادی آمریکا ضعیف تر از حد پیش بینی ها اعلام شوند اوضاع اقتصادی آمریکا چندان مثبت ارزیابی نمی شود و احتمال تثبیت سیاستهای انبساطی و محرکهای پولی (QE) بانک مرکزی آمریکا تا اوایل سال آینده افزایش می یابد که تقویت اونس طلا را در پی دارد .

این تقویت احتمالا موجب افزایش بازار فلزات خواهد شد و به عنوان مثال مقاومت ۱۳۲۲ خواهد شکست که شکست مهمی محسوب می شود . امروز همچنین اعلام شد که صندوق اسپایدر برای اولین بار در طی ۲ هفته گذشته بیش از ۲ تن طلا به ذخایر طلای خود افزوده است و شاید این امیدی باشد بر شروع افزایش قیمت و شکست سطح مقاومت ۱۳۲۲ که دیروز چندین بار به این سطح حمله کرد اما موفق نشد. بنابراین برای امروز نیز همچنان در انتظار شکست یکی از سطوح ۱۳۲۲ یا ۱۳۰۴ هستیم تا جهت قیمت مشخص گردد.

در صورت تایید و شکست سطح مقاومت ۱۳۲۲ احتمال شروع دور جدیدی از افزایش قیمت به سطح ۱۳۳۶ بعید نخواهد بود که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی می باشد که در نمودار زیر مشخص است.

اما در صورتیکه قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۱۳۲۲ نشود و امروز نیز آمارهای اقتصادی آمریکا (شاخص GDP و مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی) بهتر از حد پیش بینی ها باشند در حرکت نزولی نیز تنها کاهش قیمت به زیر سطح ۱۳۰۴ می تواند موجب رسیدن قیمت به سطح ۱۲۹۴ شود. بنابراین قیمت جهانی اونس طلا می بایست از محدوده روند خنثی مابین نرخهای ۱۳۰۴ و ۱۳۲۲ خارج شود تا جهت قیمت مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا