تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

جلسه بانک مرکزی انگلستان (BOE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) امروز برگزار می شوند و جلسه دومی اهمیت بالایی برخوردار است و جلسه بانک مرکزی انگلیس زیاد مورد توجه بازار نیست زیرا هفته آینده گزارش فصلی تورمی انگلیس اعلام می شود که این خبر بسیار مهم از جلسه امروز BOE است .

اما در مورد بانک مرکزی اروپا چند روزی است که انتظارات بازار در جهت کاهش نرخ بهره می باشد که این موضوع چندان برای ارز رایج منطقه اتحادیه اروپا یعنی یورو خوشایند نیست . اگرچه برای امروز تغییری در نرخ بهره را انتظار نداریم اما تنها مسئله بر سر زمان کاهش است و نه انجام یا عدم انجام آن.،  به باور ما  کنفرانس خبری امروز دراقی در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران این موضوع را مشخص خواهد کرد.

نرخ بهره اروپا در حال حاضر ۰٫۵ است و هر چند برای امروز انتظار تغییری در نرخ بهره را نداریم اما اندکی از فعالان بازار احتمال کاهش نرخ بهره را بعید نمی دانند که اگر چنین شود یورو به شدت ضربه خواهد خورد به زیر سطح ۱٫۳۴۴۰ سقوط خواهد کرد.

در هر حال برای امروز انتظار تغییری در نرخ بهره اروپا را نداریم اما به گمان اکثر فعالان بازار در ماههای آتی (احتمالا دسامبر) شاهد کاهش نرخ سود بانکی باشیم . علت اینکه چشم انداز نرخ بهره در اروپا تا به این اندازه منفی شده است در واقع عدم وجود فشار تورم می باشد که هفته گذشته شاخص قیمت مصرف کنندگان اروپا (CPI) به شدت کاهش یافت.  

این مسائل همگی دست به دست هم داده اند تا یورو یکی از ضعیف ترین ارزها در چند هفته گذشته باشد بطوریکه در برابر دلار ، پوند و بسیاری دیگر از ارزها نزول قابل ملاحظه ای داشته است .

در حال حاضر نیز نظر سنجیها حکایت از آن دارد که ۸۰ در صد از فعالان بازار اعتقاد به تثبیت نرخ بهره برای امروز را دارند و بنابراین اگر نرخ بهره کاهش یابد یورو نزول قابل توجهی خواهد داشت.

در معاملات امروز باید توجه داشت که سفارشات فروش معامله گران حرفه ای به ترتیب در دو مرحله نزدیکی ۱٫۳۵۴۰ ، ۱٫۳۵۵۰ الی نهایت منطقه استاپ ۱٫۳۵۶۰ تا ۱٫۳۵۷۰ چیده شده اند.

در صورت کاهش یورو به زیر سطوح ۱٫۳۵۰۰ ، ۱٫۳۴۷۰ و ۱٫۳۴۵۰ الی ۱٫۳۴۴۰ حمایت بعدی یورو نیز در سطح ۱٫۳۴۲۱ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۲۷۵۵ به ۱٫۳۸۳۳) قرار دارد که اگر شکسته شود احتمال سقوط بیشتر یورو به زیر ۱٫۳۴۰۰ وجود دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو