تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که مجدد به سوی سطح مقاومت ۹۵٫۲۷ دلار/بشکه افزایش یابد و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای افزایش بیشتر به سوی سطح ۹۶٫۸۳ فراهم می آورد. این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۹۸٫۸۲ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اکتبر) به ۹۳٫۰۷ ( پایین ترین سطح روز سه شنبه ) قرار گرفته است.

حرکت اصلاحی کوچکی که روز گذشته پس از برخورد قیمت به این سطح مقاومت صورت گرفت تکمیل گردیده است و احتمالا دوباره قیمت به سوی این سطح مقاومت حرکت خواهد کرد.

این موج افزایشی قیمت به سوی سطح مقاومت ۹۵٫۲۷ را بررسی شمارش امواج الیوت تایید کرده اند زیرا حرکت پنج موجی از سطح ۱۰۸٫۹۹ به ۹۳٫۰۷ تکمیل شده است و نظریه فیبوناچی هدفی در حدود ۹۶٫۸۳ برای این حرکت برگشتی و اصلاحی پیش بینی می کند.

هدف استراتژیک و آتی ما، استمرار روند اصلاحی آغاز شده از سطح ۹۳٫۰۷ تا سطح ۹۵٫۲۷ و ۹۶٫۸۳ است هرچند که از نظر تکنیکال رسیدن به این هدف یعنی سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی فعلا چندان مشخص نیست اما شکسته شدن سطح مقاومت ۹۵٫۲۷ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های خرید می تواند باشد.

انتظار می رود امروز تا قبل از خبر اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران روند حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا آرام و کم تحرّک ادامه یابد و بعد از شکست سطح ۹۵٫۲۷ می توان اقدام به خرید نفت کرد اما اگر حرکت کاهشی بار دیگر آغاز شود و قیمت به پایین سطح ۹۳٫۶۰ برسد و در پایین سطح حمایت ۹۳٫۰۷ تثبیت شود، می توان به انتظار سقوطی دیگر بود. بنابراین با نزدیک شدن به گزارش اشتغال آمریکا آهسته آهسته تمامی توجهات بازار به آن معطوف می شود که این خود نشاندهنده انتظار بازار برای این خبر است .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال کاملا مشخص است که قیمت در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و برای امروز احتمال کاهش بیشر قیمت به سوی سطح ۱۰۱٫۴۷ دلار/بشکه وجود دارد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی قدرتمند (C) تایید کرده است.

این موج همانطور که بارها و بارها خدمتتان عرض کرده ام از شتاب و نوسانات نزولی بسیار زیادی برخوردار است و این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۷٫۳۴ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) آغاز گردیده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد موج نزولی (C) به زیر سطح حمایت ۱۰۳٫۹۶ کاهش یافته و در حال ریزش به سوی سطح ۱۰۱٫۴۷ می باشد که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

در نمودار بعدی می توان به وضوح واگرایی قیمت نفت برنت دریای شمال با قیمت نفت خام سبک آمریکا را مشاهده کرد که در نوع خود جالب توجه است.

معمولا قیمت این دو با هم حرکت می کنند اما اخیرا شاهد آن هستیم که این دو در جهت خلاف یکدیگر در حال حرکت هستند بدین معنی که قیمت نفت خام در حال افزایش و قیمت نفت برنت در حال ریزش است و این موضوع موجب خواهد شد تا اسپرد و یا اختلاف این دو به سوی سطح ۶٫۵۶ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶  درصدی از افزایش ۲۸٫۱۰ –  پایین ترین سطح ۱۴ اکتبر ۲۰۱۱ به ۰٫۰۹ – بالاترین سطح ۲۲ جولای) برسد که در نمودار دوم دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات روزانه اختلاف قیمت نفت برنت دریای شمال با قیمت نفت خام سبک آمریکا

اسپرد نفت خام برنت