صعود شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطوح ۱۰ ماه گذشته

حرکت صعودی شاخص جهانی دلار آمریکا همچنان پایدار است و هم اکنون سطح ۸۴٫۱۰ مقاومت اولیه این نرخ محسوب می شود که بزودی شکسته خواهد شد و در حال حاضر، انتظار ما استمرار صعود تا سطح ۸۴٫۶۲  است.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم توانایی خریداران برای شکستن سطح ۸۴٫۱۰ ( بالاترین سطح جولای ۲۰۱۲)  این گمانه را تقویت کرده است که حرکت صعودی پرقدرتی در موج C ادامه خواهد داشت و می تواند در هفته جاری تا سطح ۸۴٫۶۲ ( سطح فیب ۵۰ درصدی ) افزایش قیمت را تجربه نماید.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که سطح مقاومت فیبوناچی بر روی نرخ ۸۴٫۱۰ است که شکسته شدن قیمت در بالای این نرخ برای ادامه حرکت صعودی لازم است که بزودی تحقق خواهد یافت. از این رو برای شروع مجدد حرکت صعودی ، قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا می بایست در بالای نرخ ۸۴٫۱۰ تثبیت شود که در موج افزایشی C قرار گیرد .

در واقع همانطور که قبلا نیز گفتیم این موج از سطح ۷۸٫۹۱۸ ( پایین ترین سطح روز ۱ فوریه ) شروع شده است که به سوی سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۸۴٫۶۲ ( سطح فیب ۵۰ درصدی ) در حرکت است. این موضوع می تواند راه را برای صعود بیشتر زوج UsdJpy بزودی تا سطح ۱۰۳ و در میان مدت حتی تا نرخ ۱۰۵ هموار کند.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

DXY

در زوج EurUsd اکنون قیمت در پایین ترین نرخهای خود در طی ۶ هفته گذشته قرار گرفته است. سطوح مقاومتی که دیروز به آنها اشاره کردیم به ترتیب منطقه ۱٫۲۹۴۰ تا ۱٫۲۹۵۰ مانع از هر گونه حرکت اصلاحی و برگشتی یورو خواهند شد و روز گذشته دیدیم که با شکسته شدن سطح ۱٫۲۹۰۰ قیمت دقیقا تا سطح ۱٫۲۸۴۵ کاهش یافت و تا کنون نیز قیمت این زوج تا زیر سطح ۱٫۲۸۶۰ فرود آمده است. در نمودار زیر می بینیم که یورو توانسته است به زیر روند خنثی ( ۱٫۳۲۳۵ و ۱٫۲۹۹۳)  خود که قبلا در درون آن در نوسان بود کاهش یابد.  بنابراین اگر حرکت نزولی تشکیل شود و قیمت به زیر سطح حمایت ۱٫۲۸۰۰ سقوط کند می تواند تا هدف مشخص شده ۱٫۲۷۴۰ ( پایین ترین سطح ماه آوریل ) فرود آید.

 نمودار روند تغییرات روزانه زوج یورو – دلار آمریکا

یورو

در زوج GbpUsd نیز در چارت پایین می بینیم که قیمت توانسته است از تونل خارج شود و عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای نرخ ۱٫۵۳۵۰ احتمال شروع مجدد روند نزولی را فراهم کرده و نیز  در صورت شکسته شدن سطح ۱٫۵۱۷۰ حرکت نزولی پوند شدت بیشتری خواهد گرفت و تا سطح ۱٫۵۱۵۰ الی ۱٫۵۱۲۸ سقوط خواهد کرد. باید توجه داشت که سطح مقاومتی بر روی خط متحرک ۵۰ روزه وجود دارد که در نمودار زیر مشخص است و می تواند مانع ادامه حرکت اصلاحی و برگشتی گردد و از این رو تا زمانیکه قیمت پایین این خط و سطح ۱٫۵۳۵۰ الی ۱٫۵۴۰۰ قرار دارد می بایست حرکت کاهشی قیمت را دنبال کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوح پوند – دلار آمریکا

پوند