تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

روز گذشته همانطور که دیروز به طور مفصل بدان اشاره کردیم یورو با سقوط در برابر دلار فرو ریخت و دیروز پس از کاهش غیر منتظره نرخ بهره اروپا و سخنان دراقی با نزول قابل توجه خود به نرخ ۱٫۳۲۹۴، سقوطی تاریخی دیگری را در کارنامه سال ۲۰۱۳ کسب کرد. پس از سقوط یورو به زیر سطح ۱٫۳۳۰۰ و برگشت قیمت به بالای این سطح، شاهد اصلاح قیمت بودیم .

در زمان نگارش این تحلیل، یورو خود را به بالای سطح ۱٫۳۴۰۰ رسانده است اما از سفارشات فروش می توان متوجه شد که برای امروز حدود سطوح مقاومت ۱٫۳۴۲۰ و ۱٫۳۴۳۰ برای فروشندگان حرفه ایی غنیمت است و اگر این استنباط درست باشد و کمی عوامل بازار کمک کنند می توان انتظار داشت که این زوج ارز از نزدیکی این منطقه مجدد با کاهش قیمت مواجه شود و پس از آن منتظر واکنش آمار اشتغال آمریکا بماند.

فروشهای بعدی که عمده سفارشات فروش یورو را تشکیل می دهند در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۶۰ الی ۱٫۳۴۶۵ (سقف ابر ایچیموکو) قرار دارند. در حرکت نزولی، سطوح حمایت بر روی نرخ های ۱٫۳۳۸۰ ، ۱٫۳۳۷۵ (کف ابر ایچیموکوی) قرار دارند که اگر شکسته شوند با کاهش قیمت مواجه می شود و ارزش یورو در مقابل دلار تا سطوح ۱٫۳۳۳۰ الی ۱٫۳۳۱۰ کاهش می یابد مخصوصا اگر امروز آمار اشتغال آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود.

 در سایر تحولات در زوج ارز دلار- ین ژاپن سفارشات خرید در حدود ۹۷٫۸۰ و ۹۷٫۷۵ قرار دارند. در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز برای امروز سفارشات خرید در منطقه ۱۳۱٫۳۰ و ۱۳۱٫۲۰ وجود دارند که اگر امروز شاخص اشتغال آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود موجب تقویت بیشتر کراسهای ین ژاپن می شود.

امروز، در ایالات متحده گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود که توجه بازار را به خود جلب خواهد نمود. انتظار می رود تعداد فرصتهای شغلی بوجود آمده در ماه اکتبر با افزایش ۱۲۵۰۰۰+ اعلام شود و نرخ بیکاری از ۷٫۲% به ۷٫۳% افزایش یابد. از آنجاییکه این آمار می تواند چشم اندازی از سیاستهای پولی بانک مرکزی آمریکا که در ماه دسامبر برگزار شود را نمایان کند، آمار امروز از اهمیت قابل توجهی برای معامله گران برخوردار است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو