تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در شرایطی که به اذعان آمارها و اخبار منتشره از بازار کار آمریکا، رشد اقتصادی در ایالات متحده بهبود یافته است و بازار فشار زیادی را به اونس طلا وارد می سازد، این اخبار می توانند، هدایت روند حرکت بازار را بر عهده گیرند و پیش بینی می کنیم، امروز چناچه قیمت بتواند به زیر سطح حمایت ۱۲۷۷ کاهش یابد تا سطح ۱۲۵۱ سقوط کند.

امروز بازارهای آمریکا تعطیل هستند و از این رو، انتظار می رود میزان نقدینگی پایین و بازار در روندی خنثی قرار گیرد. از سوی دیگر، به دلیل افزایش در میزان بازدهی اوراق قرضه آمریکا، می توان همچنان انتظار داشت که قیمت اونس طلا به حرکت کاهشی خود ادامه دهد.

افزایش آمار اشتغال آمریکا (NFP) که روز جمعه بسیار بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد انتظار برای پایان بخشیدن به سیاستهای انبساطی و توقف برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا را بیشتر خواهد کرد که نتیجه ساده آن، کاهش اونس طلا خواهد بود.

حتی به رغم کاهش قیمت به زیر سطح ۱۳۰۰ اما هنوز تقاضای فیزیکی معامله گران آسیایی ضعیف است و آنها منتظر کاهش بیشتر قیمت حتی به سوی نرخهای ۱۲۵۰ و ۱۲۰۰ هستند تا وارد خریدهای فیزیکی شوند.

امروز صبح در بازار طلای چین هر اونس طلا همچنان با پریمیوم در حدود ۵ دلار نسبت به قیمت لندن به فروش می رود و در بازار هنگ گنگ نیز پریمیوم طلا یک و نیم دلار می باشد که نشانه رکود و کمبود خریدار است.

سطح حمایتی که در نمودار زیر مشاهده می کنید بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۱۲۵۱٫۶۶ ( پایین ترین سطح روز ۱۵ اکتبر) به ۱۳۶۱٫۶۰ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اکتبر) قرار گرفته است که آخرین سد و مانع در برابر ریزش قیمت به سطح ۱۲۵۱ می باشد. بنابراین اگر قیمت امروز به زیر سطح ۱۲۷۷ سقوط کند، می بایست در انتظار رسیدن به هدف ۱۲۵۱ بود.

با توجه به اینکه قیمت هم اکنون در پایین سطح مقاومت ۱۲۹۴ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد، انتظار می رود حرکت کاهشی کماکان ادامه یابد و در صورت شکسته شدن سطح ۱۲۷۷ هدف بعدی، کاهش قیمت تا حدود نرخ ۱۲۵۱ خواهد بود.

در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکست و تثبیت حداقل ۲ ساعته بالای مقاومت ۱۲۹۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) موجب اصلاح و برگشت قیمت به سطح ۱۳۰۶ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا