تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

امروز بازارهای ایالات متحده به مناسب روز یادبود سربازان بازنشسته (Veteran’s day) تعطیل است و انتظار می رود معاملات نفت با نقدینگی کمی در جریان باشد.  تحلیل قبلی قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد به سوی سطح مقاومت ۹۵٫۲۷ دلار/بشکه افزایش یابد و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای افزایش بیشتر به سوی سطح ۹۶٫۸۳ فراهم می آورد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۹۸٫۸۲ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اکتبر) به ۹۳٫۰۷ ( پایین ترین سطح روز سه شنبه ) قرار دارد.

به اعتقاد ما حرکت اصلاحی که پس از برخورد قیمت به این سطح مقاومت صورت گرفته تکمیل گردیده است و احتمالا دوباره قیمت نفت این سطح مقاومت را لمس کند. این موج افزایشی قیمت به سوی سطح مقاومت ۹۵٫۲۷ را بررسی شمارش امواج الیوت تایید کرده اند زیرا حرکت پنج موجی از سطح ۱۰۸٫۹۹ به ۹۳٫۰۷ کامل شده است و نظریه فیبوناچی هدفی در حدود ۹۶٫۸۳ برای این حرکت برگشتی و اصلاحی پیش بینی می کند.

بنابراین هدف استراتژیک و آتی ما، استمرار روند اصلاحی آغاز شده از سطح ۹۳٫۰۷ تا سطح ۹۵٫۲۷ و ۹۶٫۸۳ است هرچند که از نظر تکنیکال رسیدن به این هدف یعنی سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی فعلا چندان مشخص نیست اما شکسته شدن سطح مقاومت ۹۵٫۲۷ فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن های خرید می تواند باشد.

در حرکت نزولی نیز تنها شکست کامل سطح ۹۳٫۰۷ فروشندگان را بار دیگر وارد بازار خواهد کرد ، امری که به سقوط مجدد نفت منتهی خواهد شد اما تا آن زمان احتمال لمس مجدد سطح مقاومت ۹۵٫۲۷ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت آن با منطقه مقاومت و رزیستنس قوی و مستحکم ۱۰۵٫۷۲ و ۱۰۵٫۷۸ دلار/بشکه مواجه است و پیش بینی می کنیم به سطح ۱۰۴٫۶۷ برگشت و اصلاح داشته باشد.

این منطقه مقاومت هماگونه که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۱۰٫۱۶ ( بالاترین سطح ۳۰ اکتبر) به ۱۰۲٫۹۸ ( پایین ترین سطح ۸ نوامبر) و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C که از سطح ۱۱۰٫۱۶ شروع شده قرار دارد.

به باور ما این حرکت برگشتی و اصلاحی در جهت خلاف روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۱۰٫۱۶ می باشد و تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۵٫۷۸ موجب تایید استمرار حرکت اصلاحی به سوی ۱۰۶٫۵۷ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

در کل برای معاملات امروز انتظار داریم پس از آن که قیمت نفت برنت سطح ۱۰۴٫۶۷ دلار/بشکه ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را لمس کند دوباره اصلاح کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت