تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

همچنان بر این باوریم که می توان در نرخهای بالای سطح ۸۱٫۱۹  اقدام به ورود در پوزیشن خرید ایندکس جهانی دلار آمریکا (DXY) نمود و از این رو، شکسته شدن سطح مقاومت ۸۱٫۱۹  فرصت مناسبی برای ورود به خرید با هدف ۸۱٫۸۷ فراهم می آورد.  

هر چند که وارد منطقه اشباع خرید شده ایم اما اصول تکنیکی بازار به ما می گوید که گران خریدن و گرانتر فروختن بسیار بهتر است از ارزان خریدن و گران فروختن بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ایندکس دلار به زیر سطح ۸۰٫۷۷ و ۸۰٫۶۰ ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای ایندکس دلار خرید است .

در نمودار زیر می بینیم که ایندکس دلار توانسته است که براحتی از سطح مقاومت ۸۱٫۱۹ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) عبور کند و از هم کنون راه برای صعود بیشتر به سوی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی یعنی سطح ۸۱٫۸۷ وجود دارد و حتی ممکن است قیمت ایندکس دلار افزایش بیشتری یابد و تا سطح ۸۲٫۵۵ صعود کند.

در حرکت نزولی تنها نفوذ قیمت ایندکس به زیر سطح ۸۰٫۷۷ موجب عدم توانایی و کاهش قدرت در تثبیت بالای سطح ۸۱٫۱۹ می شود و آن وقت ایندکس می تواند به سوی سطح حمایت ۸۰٫۶۰ که محل برخورد قیمت با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۸۴٫۷۵۳ می باشد اندکی برگشت داشته باشد.

در مجموع تا حد زیادی اطمینان داریم که در هفته جاری حرکت قیمت ایندکس دلار صعودی بوده و هدف اصلی، رسیدن به سطح ۸۱٫۸۷ و سپس ۸۲٫۵۵ است.  بنابراین از آنجایی که طلا به دلار قیمت گذاری می شود، افزایش ارزش دلار سبب می شود تا این فلز  برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه با افزایش ایندکس دلار، تقاضا برای خرید طلا پایین آمده و  قیمت جهانی اونس طلا را پایین می برد .

 بطور کل کالاهایی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست و با صعود ایندکس دلار به سوی سطح ۸۱٫۸۷ انتظار داریم که قیمت جهانی اونس طلا همچنان تحت فشار قرار گیرد ، مخصوصا اگر قیمت جهانی اونس طلا بتواند به زیر سطح حمایت ۱۲۷۸ دلار/اونس کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس