تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در این زوج ارز بازه قیمتی به ترتیب ۱٫۳۴۰۰ ، ۱٫۳۴۱۰ ، ۱٫۳۴۲۰ و ۱٫۳۴۴۰ ، ۱٫۳۴۵۰ الی منطقه ۱٫۳۴۷۰ و ۱٫۳۴۸۰ مورد نظر فروشندگان است و اکثر سفارشات فروش به ترتیب در این منطقه چیده شده اند.

ریزش اخیر قیمت یورو حکایت از آن دارد که سطح مقاومت اصلی ۱٫۳۴۳۸ (بالاترین سطح روز جمعه) بر دوش یورو سنگینی می کند و تا زمانیکه قیمت در زیر خط میانگین متحرک ۱۰ روزه یعنی در پایین سطح ۱٫۳۵۲۳ قرار دارد، حرکت نزولی قیمت پایدار است و در چارت زیر خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه سیگنال نزولی صادر کرده اند.

تغییرات اخیر کندلهای قیمت یورو همچنان اشاره به ادامه حرکت نزولی قیمت دارند و قیمت میل به لمس نقطه ۱٫۳۳۳۰ را از خود نشان میدهد. این نقطه و پس از آن سطح ۱٫۳۳۰۰ منطقه قابل اهمیتی برای قیمت محسوب میشود و اولین ایستگاه قیمت برای توقف به حساب می‌آید.

انتظار میرود قیمت در این نقطه به ریزش بیشتر واکنش نشان داده و احتمالا ۱٫۳۳۳۰ تا ۱٫۳۳۰۰ منطقه مناسبی برای تسویه پوزیشن های فروش یورو باشد.

بنابراین به نظر می رسد که در نقاطی که در اول گزارش تحلیلی بدان اشاره کردیم فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش بوجود آید و ترجیح می دهیم که در محدوده های فوق الذکر اقدام به ورود به پوزیشن فروش با هدفهای منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۰۰ کنیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو 

UsdJpy :

در این زوج ارز در محدوده ۹۸٫۹۰ تا ۹۸٫۵۰ یک کف قیمت و یک حمایت مهم برای قیمت محسوب می شود که از نحوه چینش سفارشات خرید امروز می توان متوجه شد که اکثر سفارشات خرید به ترتیب در حدود منطقه نزدیکی ۹۸٫۹۰ ، ۹۸٫۸۰ ، ۹۸٫۷۰  الی نهایت ۹۸٫۵۰ قرار دارند.

خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه بر روی نرخ ۹۸٫۶۱ و خط تنکان سن بر روی نرخ ۹۸٫۵۱ و ابر ایچیموکوی بر روی ۹۸٫۲۸ تا ۹۸٫۲۲ همگی به افزایش قیمت اشاره دارند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است با شکسه شدن سقف ابر ایچیموکو اهداف ۹۹٫۴۰ و ۹۹٫۵۰ را در نظر خواهد داشت که این منطقه مقاومت محسوب می شود . از این رو برای امروز باند قیمتی ۹۹٫۴۰ و ۹۹٫۵۰ الی خط روانی ۱۰۰ برای این زوج ارز یک سقف منطقی میباشد و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در نزدیکی این منطقه از پوزیشن های خرید خارج شوید.

در سایر تحولات و در زوج ارز یورو – ین ژاپن منطقه حمایت ۱۳۲٫۰۰ ، ۱۳۱٫۷۰ ، ۱۳۱٫۳۰ ، ۱۳۱٫۲۰ الی نهایت مرحله آخر ۱۳۱٫۰۰ سفارشات خرید چیده شده اند و در نقاط ۱۳۳٫۰۰ ، ۱۳۳٫۴۰ ، ۱۳۳٫۵۰ الی منطقه ۱۳۳٫۷۵ و ۱۳۴٫۰۰ سفارشات فروش قرار دارند.

لازم به ذکر است که در آمریکا امروز بازارهای مالی در تعطیلات بسر می برند و از این رو، نوسانات بازار ارز تا حدی محدود خواهد بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین