تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

با نگاهی به نمودار بازار، می توان حرکت نزولی اونس طلا را مشاهده کرد. سقوط اخیر قیمت جهانی طلا نشان دهنده واکنش بازار به بهبود رشد اقتصادی ایالات متحده است که در هفته های اخیر پس از اعلام آمار اشتغال آمریکا نشانه های دقیق آن کاملا مشهود بوده است.

تمایلات بازار از جمله فشارهای نزولی تکنیکی و عدم تقاضای فیزیکی هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر قیمت جهانی اونس طلا وجود دارد و هم اکنون قیمت در حال رسیدن به زیر سطح حمایت ۱۲۷۷ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است.

اندیکاتورهای روزانه، کاهش قیمت را نشان می دهند و از آنجاییکه قیمت در نزدیکی سطح حمایت ۱۲۷۷ قرار دارد، احتمال کاهش بیشتر بعید نیست و شکسته شدن سطح ۱۲۷۷ هدف ۱۲۵۱ را نمایان خواهد ساخت اما برای اینکه کاملا مطمئن شویم سطح ۱۲۷۷ شکسته شده است می بایست قیمت به سطح ۱۲۷۳ کاهش یابد تا فرصتهای مناسبی برای ورود فروشندگان ایجاد شود.

در واقع پس از انتشار گزارش بسیار قوی آمار اشتغال آمریکا و بهبود لایه های زیرین اقتصادی کشور ، احتمال کاهش محرکهای اقتصادی بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر بیشتر شده و این عامل، محرکی دیگر برای شروع حرکت کاهشی اونس طلا خواهد گردید .

این موضوع می تواند زمینه امتداد حرکت کاهشی قیمت را فراهم آورد و حتی برغم کاهش قیمت به زیر ۱۳۰۰ هنوز تقاضای خرید فیزیکی از سوی معامله گران آسیایی ضعیف است و آنها منتظر کاهش بیشتر قیمت به نزدیکی نرخهای ۱۲۰۰ هستند تا وارد خریدهای فیزیکی شوند و به همین خاطر در شرایط کنونی شاهد فشارهای نزولی و تضعیف بیشتر اونس طلا خواهیم بود.

بدین جهت، پیش بینی هایی که برای کاهش قیمت وجود داشته است، هنوز هم معتبر به نظر می رسد و انتظار می رود با شکست سطح ۱۲۷۷ این حرکت نزولی بیشتر تایید شود و با کاهش قیمت به نرخهای پایین ۱۳۷۳ فرصتهای فروش جدیدی برای معامله گران با هدف ۱۲۵۱ فراهم خواهد شد. لازم به ذکر است که منطقه ۱۲۹۴ و ۱۲۹۷ از این پس سد محکمی برای هر گونه حرکت اصلاحی باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا