تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd : خوانندگانی که این گزارشها را هر روز دنبال می کنند حتماً به یاد دارند که از منطقه ۱٫۲۹۴۰ و ۱٫۲۹۵۰ وارد پوزیشن های فروش یورو شده ایم و  از این رو، شاید بهتر باشد امروز حد سود را در نزدیکی سطح ۱٫۲۸۴۰ و ۱٫۲۸۳۰ و منطقه ۱٫۲۸۰۰ در نظر بگیریم که این منطقه مقداری در برابر ریزش یورو حمایت خواهد کرد مگر آنکه شکسته شود و یورو باز در سراشیبی سقوط قرار گیرد. برای امروز سفارشات فروش در منطقه ۱٫۲۹۴۰ الی ۱٫۲۹۵۰ همچنان به قوت خود باقی هستند.

با توجه به اینکه شاخص دلار آمریکا در آستانه عبور از سطح ۸۴٫۱۰ ( بالاترین سطح جولای ۲۰۱۲) قرار گرفته است اگر برای یورو سطح حمایت ۱٫۲۸۰۰ شکسته شود، انتظار استمرار حرکت نزولی وجود دارد و از منطقه سفارش های فروش اشاره شده اکنون فضا برای ادامه تضعیف یورو مهیا است.  امروز سفارشات خرید زوج UsdChf نیز در منطقه ۰٫۹۶۴۰ تا ۰٫۹۶۳۰ قرار دارند و انتظار میرود از این محدوده با فعال شدن سفارشهای خرید قیمت این زوج ارز به سوی ۰٫۹۷۰۰ افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

 UsdJpy: با توجه به افزایش شاخص جهانی دلار آمریکا به سوی سطح ۸۴٫۱۰ ، به نظر می رسد احتمال شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۰ و ۱۰۳ و شروع حرکت صعودی زوج دلار در مقابل ین ژاپن بیشتر است و برای امروز سفارشات خرید در همان منطقه روز گذشته یعنی منطقه ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۱٫۸۰ و حتی در منطقه ۱۰۱٫۶۰ و ۱۰۱٫۵۰ سفارشات خرید چیده شده اند. البته برای امروز پیشنهاد می کنیم که در منطقه ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۳٫۰۰ نسبت به تسویه معاملات خرید اقدام شود. امروز سفارشات خرید زوج EurJpy نیز در منطقه ۱۳۱٫۴۰ و ۱۳۱٫۲۰ الی ۱۳۱٫۰۰ چیده شده اند و بهتر است در محدوده ۱۳۲٫۰۰ و ۱۳۲٫۲۰ الی ۱۳۲٫۵۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود زیرا مقاومت همچنان در این منطقه قرار دارد.

AudUsd , UsdCad

برای زوج دلار استرالیا از سفارشات فروش امروز مشخص است که منطقه ۰٫۹۸۸۰ الی ۰٫۹۹۲۰ بهترین موقعیت برای فروش با حد سود ۰٫۹۸۰۰ می باشد و اکثر سفارشهای فروش نیز در همین منطقه ۰٫۹۸۸۰ الی ۰٫۹۹۲۰ چیده شده اند.  اگر امروز سطح ۰٫۹۸۰۰ کاملا شکسته شود و حداقل ۲ ساعت زیر آن تثبیت شود، احتمال تشکیل الگوی نزولی زوج AudUsd در میان مدت ( طی ۱ الی ۲ هفته ) با هدف ۰٫۹۵۸۱ وجود دارد.

در زوج UsdCad نیز سفارشهای خرید در منطقه ۱٫۰۱۵۰ و ۱٫۰۱۴۰ الی ۱٫۰۱۳۵ با حد سود ۱٫۰۲۰۰ الی ۱٫۰۲۳۰ قرار دارند و پیشنهاد می کنیم در همین منطقه ۱٫۰۲۰۰ الی ۱٫۰۲۳۰ نسبت به تسویه خرید این زوج ارز اقدام شود. تنها شکسته شدن کامل سطح ۱٫۰۲۳۰ و ۱٫۰۲۵۰ راه رای برای صعود بیشتر این زوج ارز هموار خواهد ساخت. همانطور که می دانیم سقوط قیمت نفت به حرکت صعودی زوج ارز دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا نیز کمک زیادی خواهد کرد.