تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن بتواند از سطح مقاومت ۹۵٫۲۷ دلار/بشکه عبور کند و تا سطح ۹۶٫۸۳ افزایش یابد. این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۹۸٫۸۲ ( بالاترین سطح روز ۲۸ اکتبر) به ۹۳٫۰۷ ( پایین ترین سطح روز ۵ اکتبر) قرار دارد.

این دومین بار است که قیمت به این منطقه مقاومت می رسد اما هنوز موفق به شکست کامل آن نشده است و احتمالا در تلاش سوم خود از این سطح عبور خواهد کرد. چنانچه امروز سطح ۹۵٫۲۷ با قدرت شکسته شود مقاومت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۰۸٫۹۹ ( بالاترین سطح ۱۹ سپتامبر) به ۹۳٫۰۷ قرار خواهد گرفت.

در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۹۴٫۱۱ قرار دارد که شکست آن و نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت مهم ۹۳٫۷۰ موجب نقض سناریوی افزایشی می شود.

بنابراین برای معاملات امروز در صورت عبور قیمت از سطح ۹۵٫۲۷ و تثبیت قیمت در بالای آن، شاهد ادامه روند صعودی تا سطح ۹۶٫۸۳ دلار/بشکه خواهیم بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار نفت برنت دریای شمال بازار لندن همانگونه که ملاحظه می فرمائید قیمت آن با سطح مقاومت ۱۰۶٫۴۳ دلار/بشکه مواجه است و ممکن است امروز مقداری به سطح ۱۰۵٫۱۱ اصلاح و برگشت داشته باشد.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۱۲ ( بالاترین سطح روز ۱۰ اکتبر) به ۱۰۲٫۹۸ ( پایین ترین سطح روز ۸ نوامبر) تشکیل شده است و همانطور که می بینیم با یک مقاومت دیگر در سطح ۱۰۶٫۳۷ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۱۷٫۳۴ – بالاترین سطح ۲۸ اوت – به ۱۰۲٫۹۸ ) روبرو است.

با نگاهی دقیق تر به چارت پایین متوجه تشکیل الگوی سر و شانه وارونه می شویم که شانه سمت راست آن با شانه سمت چپ یکسان بوده که این الگو بین روزهای ۴ نوامبر و ۶ نوامبر شکل گرفته است.

در حرکت صعودی صعود قیمت نفت برنت به بالای سطح ۱۰۶٫۷۵ موجب تایید شکست کامل سطح مقاومت ۱۰۶٫۴۳ خواهد شد که آن وقت می تواند هدف ۱۰۷٫۴۹ دلار/بشکه را نشانه بگیرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت