تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

روند نزولی قیمت یورو در مقابل دلار به سرعت و با قدرت در حال پیشروی است و روز گذشته بعد از لمس قیمت در بالای سطح ۱٫۳۴۱۰، روند قیمت همچنان ریزشی بوده است.

با نگاه دقیق و حرفه‌ای به نمودار قیمت یورو میتوان متوجه شد که رفتار قیمت تا زمانیکه قیمت در پایین سطح مقاومت اصلی ۱٫۳۴۹۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار دارد، کاملا کاهشی است و امروز نمودار زیر سیگنالهای روشنی برای ورود به معاملات فروش به ترتیب در محدوده نزدیکی ۱٫۳۴۲۰ ، ۱٫۳۴۴۰ ، ۱٫۳۴۵۰ الی ۱٫۳۴۷۰ با حد استاپ بالای سطح ۱٫۳۵۰۰ و حد سود در نزدیکی منطقه ۱٫۳۳۵۰ را نشان میدهد و به باور ما کانال نزولی جاری قیمت همچنان معتبر است.

از منظر فاندامنتال نیز واگرایی بوجود آمده بین سیاستهای پولی بانک مرکزی اروپا و آمریکا موجب کاهش بیشتر یورو می شود زیرا بانک مرکزی اروپا در اندیشه کاهش نرخ بهره و اتخاذ بیشتر سیاستهای انبساطی پولی می باشد اما بانک مرکزی آمریکا در فکر توقف محرکهای پولی می باشد. بنابراین تا زمانی که شواهد و قرائنی محکم ار تغییر وضعیت فعلی نبینیم همچنان روند یورو را نزولی می دانیم.

همانطور که دیروز اشاره کردیم از نظر تحلیل تکنیکال خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه سیگنال نزولی و فروش صادر کرده اند و قیمت یورو توان صعود قوی به بالای منطقه مقاومت مهم و قوی ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۷۰ را ندارد و به احتمال زیاد در کوتاه مدت در فاصله ۱٫۳۳۵۰ و ۱٫۳۴۲۰ نوسان خواهد داشت.

به همین خاطر پیشنهاد می کنیم امروز در نزدیکی سطح ۱٫۳۳۵۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید و این موضوع بیانگر آن خواهد بود که امروز معامله گران در حدود منطقه ۱٫۳۳۵۰، ۱٫۳۳۴۰ و ۱٫۳۳۳۰ اقدام به بستن پوزیشن های فروش یورو برای حفظ سود می کنند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

با استمرار روند ریسک پذیری (افزایش شاخصهای سهام آسیا و آمریکا) دلار در مقابل ین ژاپن به حرکت صعودی خود ادامه می هد و هم اکنون در بالاترین نرخهای ۷ هفته گذشته قرار گرفته است و فاصله چندانی با سطح روانی ۱۰۰ ندارد.

قیمت این زوج ارز همچنان در بالای سطح حمایت ۹۸٫۹۲ ( پایین ترین سطح ۱۱ نوامبر) و ۹۹٫۰۰ قرار گرفته است و اکثر سفارشهای خرید در منطقه نزدیکی ۹۹٫۱۰ ، ۹۹٫۰۰  ، ۹۸٫۹۰ ، ۹۸٫۸۰ ، ۹۸٫۷۰ الی ۹۸٫۵۰ قرار دارند و حرکت افزایشی را با شدت بیشتری به سوی سطح ۱۰۰ پیش خواهد برد. با توجه به اینکه سطوح مقاومت در منطقه ۹۹٫۸۰ الی ۱۰۰ قرار دارند توصیه می کنیم که در محدوده ۹۹٫۸۰ و ۱۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت در حرکت نزولی اخیر خود نتوانست که به زیر ابر ایچیموکو برسد و برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت بالای سطوح ۱۳۳٫۲۷ ( خط تنکان سن) و ۱۳۳٫۳۴ ( خط کیجون سن) تثبیت شود که اگر این سناریو تحقق یابد می توان به انتظار صعود به سوی ۱۳۵٫۵۲ ( سقف سال ۲۰۱۳ تا کنون) بود.

برای امروز عمده سفارشات خرید این زوج ارز در سه مرحله ۱۳۳٫۰۰ ، ۱۳۲٫۸۵ ، ۱۳۲٫۸۰ و ۱۳۲٫۶۰ قرار دارند که پیشنهاد می شود در منطقه مقاومت نزدیکی ۱۳۴٫۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپنیوروین