تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

***فرا رسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت ابوالفضل(ع) و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوییم***

————————————————–

به دلیل انتظار فعالان بازار برای توقف محرک اقتصادی در ایالات متحده، اونس طلا روز گذشته دوباره تحت فشارهای نزولی قرار گرفت و تا سطح ۱۲۶۱ ( پایین ترین سطح ۴ هفته گذشته) پایین آمد و از منظر تحلیل تکنیکال، قیمت آن هم اکنون در سراشیبی سقوط دیگری قرار گرفته است که می تواند تا حدود منطقه ۱۲۵۱ و ۱۲۴۹ کاهش یابد و چنانچه به زیر سطح ۱۲۴۹ کاهش یابد هدف نزولی بعدی سطح ۱۲۲۳ خواهد بود که در نمودار زیر مشخص است.

انتشار این خبر در بازار که برنامه های محرک اقتصادی (QE) ایالات متحده ممکن است در ماه دسامبر متوقف شود منجر به شروع فشارهای نزولی جدیدی بر اونس طلا شده است.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از سطح ۱۲۵۱٫۶۶ ( پایین ترین سطح روز ۱۵ اکتبر) به ۱۳۶۱٫۶۰ نشان می دهد حرکت نزولی اخیر به زیر سطح حمایت ۱۲۷۸ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) کاهش یافته است و تا سطح ۱۲۵۱٫۶۶ هیچ مانع و سد مستحکمی در برابر ریزش اونس طلا وجود ندارد.

بررسی الگوی امواج الیوت ویو نیز موئد آن است که حرکت کاهشی قیمت اونس طلا در موج نزولی قدرتمند (C) قرار گرفته است که به سوی سطح ۱۲۴۹ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) در حرکت است و در حرکت نزولی نیز فرصتهایی برای فروش با هدف ۱۲۵۱ و ۱۲۴۹ ایجاد گردیده است. سطح مقاومت اولیه نرخ ۱۲۷۸ و در ادامه، سطوح بعدی نرخهای ۱۲۸۵ و ۱۲۸۸ می باشند.

بنابراین در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی اونس طلا را پیش بینی می کنیم و با نگاهی به نمودار پایین بازار، می توان پیش بینی کرد که قیمت در در محدوده های بسیار مهمی قرار گرفته است که در صورت سقوط قیمت به زیر سطح ۱۲۴۹، شاهد آغاز یک روند نزولی قطعی برای اونس طلا در موج کاهشی (C) خواهیم بود که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا