تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

***فرا رسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت ابوالفضل(ع) و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوییم***

————————————————–

استمرار فشارهای نزولی بر قیمت نفت خام سبک آمریکا، احتمال استمرار حرکت نزولی را بیشتر می کند و از این رو می توان به انتظار استمرار حرکت کاهشی تا سطح ۹۰٫۶۳ دلار/بشکه بود که این هدف را موج نزولی (۵) تایید کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که از دیدگاه بررسی امواج الیوت، این پنجمین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۱۱۰٫۷۰ ( بالاترین سطح ۶ سپتامبر) تشکیل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۷۷٫۲۸ ( پایین ترین سطح ۲۸ ژوئن ۲۰۱۲) به ۱۱۲٫۲۴ ( بالاترین سطح ۲۸ اوت) موئد آن است که این چرخه از امواج الیوت به زیر سطح حمایت قبلی ۹۴٫۷۶ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) رسیده است و هدف نزولی بعدی کاهش به سطح حمایت ۹۰٫۶۳ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

به باور ما با توجه به کاهش روز گذشته قیمت به سطح ۹۲٫۸۶ که پایین تر از سطح ۹۳٫۰۷ ( پایین ترین سطح روز ۵ نوامبر) می باشد، موج برگشتی و پول بک اخیر به سطح ۹۴٫۷۶ تمام شده است و خیلی بعید است که برای بار دوم شاهد برگشت و اصلاح قیمت به سطح ۹۴٫۷۶ باشیم . از این رو می توان در محدوده نرخهای فعلی اقدام به ورود به پوزیشن فروش با هدف ۹۰٫۶۳ دلار/بشکه نمود که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

قیمت نفت برنت دریای شمال همانگونه که در نمودار زیر می بینیم حرکت برگشتی اخیر خود را از سطح ۱۰۲٫۹۸ ( پایین ترین سطح روز ۸ نوامبر) تکمیل کرده است و انتظار داریم که دو مرتبه به سطح حمایت ۱۰۵٫۱۱ کاهش یابد و چنانچه به زیر این سطح برسد زمینه را برای کاهش بیشتر به سطح ۱۰۳٫۹۶ فراهم می آورد.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که این موج برگشی در قالب موج B صورت گرفته است که دومین موج از چرخه موج بزرگ (C) که از سطح ۱۱۲ ( بالاترین سطح روز ۱۰ اکتبر) شروع شده است و می تواند قیمت را در این موج (C) تا سطح ۱۰۱٫۴۷ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بیاورد.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۱۱۲ به ۱۰۲٫۹۸ بیانگر آن است که مقاومت در منطقه ۱۰۷٫۴۹ قرار دارد که این سطح اجازه پیشروی بیشتر در موج B را نداده است و  همین امر از روز گذشته موجب کاهش عمیق قیمت شده است.

این حرکت نزولی به معنی ادامه موج نزولی (C) تلقی می شود که به سوی سطح ۱۰۵٫۱۱ دلار/بشکه در حال ریزش است و این سطح همانطور که در نمودار می بینیم بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی واقع شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت