تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

***فرا رسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت ابوالفضل(ع) و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوییم***

————————————————–

EurUsd :

در این زوج ارز سطح مقاومت مستحکمی بر روی منطقه ۱٫۳۴۵۰ ، ۱٫۳۴۶۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه و سقف ابر ایچیموکوی روزانه) و ۱٫۳۴۷۰ الی ۱٫۳۵۰۰ تشکیل شده است که برای امروز اکثر سفارشات فروش در حدود این منطقه چیده شده اند.

چنانکه دیروز نیز اشاره کردیم، همچنان در انتظار استمرار حرکت کاهشی در کوتاه مدت به سطح ۱٫۳۳۳۸ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه) هستیم که در نمودار زیر مشخص است و اگر حرکت نزولی به زیر سطح ۱٫۳۴۰۰ آغاز شود انتظار میرود که به ترتیب تا سطوح ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۳۸ کاهش یابد و همچنین اگر حرکت نزولی به زیر سطح ۱٫۳۳۳۰ رقم بخورد، آنگاه باید به انتظار فرود قیمت به نرخهای ۱٫۳۳۱۸ ( پایین ترین سطح ۸ نوامبر ) و ۱٫۳۲۹۴ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۲۷۵۵ به ۱٫۳۸۳۳) باشیم .

از این رو هنوز هم فرصتهای زیادی برای فروشندگان است تا در نرخهای بالای ۱٫۳۴۵۰ وارد معامله فروش شوند اما بدلیل آنکه برای امروز برخی از سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۳۷۰ قرار دارند توصیه می کنیم در این محدوده نسبت به تسویه فروش یورو اقدام نمائید. در حال حاضر، بهترین استراتژی برای معاملات امروز فروش یورو در محدوده نرخهای نزدیکی ۱٫۳۴۵۰ ، ۱٫۳۴۶۰ ، ۱٫۳۴۷۰ با حد استاپ بالای سطح ۱٫۳۵۰۰ و تسویه در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۰۰ یا ۱٫۳۳۷۰ است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

از هفته گذشته که دلار آمریکا با انتشار خبر افزایش در تعداد آمار اشتغال آمریکا (NFP) حرکت شدید افزایشی خود را آغاز کرده هنوز هم این حرکت ادامه داشته و اخبار اقتصادی منتشره نیز حاکی از افزایش بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا است که این موضوع به تقویت زوج ارز دلار – ین ژاپن به بالاترین نرخهای ۲ ماهه گذشته انجامیده است.

از نظر تحلیل تکنیکال و هم از نظر تحلیل فاندامنتال ، منتظر افزایش قیمت این زوج ارز هستیم و در حال حاضر، بهترین استراتژی، خرید قیمت در محدوده نرخهای ۹۹٫۴۰ ،۹۹٫۳۰ ، ۹۹٫۱۰ ، ۹۹٫۰۰ و تسویه معاملات خرید در سطوح نزدیکی مقاومت ۹۹٫۸۰ ، ۹۹٫۸۵ و ۹۹٫۹۰ الی سطح روانی ۱۰۰ است زیرا برای امروز همچنان مقداری از سفارشات فروش در حدود منطقه ۹۹٫۸۰ تا ۱۰۰ قرار دارند.

معامله گران با رسیدن قیمت به نرخهای پایین ۹۹٫۴۰ و ۹۹٫۳۰ اقدام به خرید خواهند کرد و از این رو، انتظار می رود در میان مدت هرگونه حرکت کاهشی تا زمانیکه قیمت بالای حمایت خط تنکان سن ( بر روی ۹۸٫۷۰) و کیجون سن (۹۸٫۳۲)  قرار دارد، دوام چندانی نداشته باشد و حتی در نقاط ۹۸٫۹۰  ، ۹۸٫۸۰  ، ۹۸٫۷۰ و ۹۸٫۵۰ سفارشات خرید زیادی دیده می شود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن امروز در محدوده نرخهای ۱۳۳٫۳۰ و ۱۳۳٫۲۰ الی ۱۳۳٫۰۰ نیز فرصتهای بسیار مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و محدوده نزدیکی ۱۳۴٫۰۰ ، ۱۳۴٫۴۰ الی ۱۳۴٫۵۰ فرصتهای مناسبی برای فروش دیده می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن