تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

***فرا رسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت ابوالفضل (ع) و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوییم***

————————————————–

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت اصلی ۹۴٫۷۶ دلار/بشکه قرار دارد، هدف نزولی ۹۰٫۶۳ که دیروز بدان اشاره کردیم معتبر است که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید می کند.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت نفت در موج نزولی (۵) قرار گرفته است و این پنجمین موج از چرخه پنج موجی است که از سطح ۱۱۰٫۷۰ ( بالاترین سطح روز ۶ سپتامبر) شروع شده است.

در نمودار زیر می بینیم که این موج به زیر سطح حمایت ۹۴٫۷۶ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۷۷٫۲۸ – پایین ترین سطح روز ۲۸ ژوئن ۲۰۱۲ به ۱۱۲٫۲۴ – بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) کاهش یافته است.

در طی این یکی دو روز گذشته قیمت چندین بار به این سطح حمایت قبلی ۹۴٫۷۶ برگشت کرده است و تا کنون موفق به شکست این سطح نشده است و بنابراین تا زمانیکه قیمت در زیر این سطح قرار دارد همچنان می بایست در انتظار فرود بیشتر به سطح ۹۰٫۶۳ بود که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده است.

با سقوط بیشتر قیمت به نرخهای پایین ۹۲٫۸۰ فرصتهای فروش بهتری ایجاد می شود. در حرکت افزایشی تنها شکست سطح مقاومت ۹۴٫۷۶ و تثبیت حداقل ۱ الی ۲ ساعت بالای آن موجب افزایش به سوی ۹۷٫۲۴ دلار/بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال سیگنال امروز اندکی نامشخص است زیرا قیمت به سطح مقاومت ۱۰۷٫۴۹ دلار/بشکه نزدیک شده است. این سطح مقاومت همانگونه در تصویر زیر می بینید بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۱۱۲ ( بالاترین سطح ۱۰ اکتبر) به ۱۰۲٫۹۸ ( پایین ترین سطح ۸ نوامبر) قرار گرفته است .

در نمودار پایین مشخص است که قیمت نفت برنت ابتدا پس از برخورد به این سطح مقاومت مقداری برگشت کرده بود اما مجدد سریعا احیا شد و هم اکنون دوباره به این سطح مقاومت نزدیک شده است و احتمال امتداد این حرکت برگشتی وجود دارد اما برای اینکه از این استمرار حرکت افزایشی قیمت مطمئن شویم می بایست قیمت با قدرت از سطح مقاومت مهم ۱۰۷٫۴۹ عبور کند .

لازم به ذکر است تا زمانیکه قیمت در زیر این سطح قرار دارد احتمال تشکیل یک سقف دو قلوی کوچک در اطراف این سطح وجود دارد و از این رو برای امروز می توان این سطح را به عنوان مقاومت قیمت در نظر گرفت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت