تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

***فرا رسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت ابوالفضل (ع) و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوییم***

————————————————–

EurUsd :

هر چند امروز در سشن اروپا پس از اعلام آمار ضعیف از شاخص تولیدات صنعتی و نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی فرانسه و اروپا ، یورو به زیر سطح حمایت اولیه ۱٫۳۴۴۶ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) کاهش یافت اما حرکت صعودی یورو همچنان در بالای سطوح تکنیکال بسیار قوی و مستحکم ۱٫۳۴۱۴ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) ۱٫۳۴۱۰ و ۱٫۳۴۰۰ ادامه دارد .

به باور ما برای امروز سطوح حمایت ۱٫۳۴۱۰ و ۱٫۳۴۰۰ الی ۱٫۳۳۹۰ ( پایین ترین سطح روز گذشته) همچنان پایدار هستند و اکثر سفارشات خرید در این محدوده چیده شده اند و چنانچه یورو همچنان در بالای خط میانگین متحرک ۱۰ روزه که در نمودار زیر مشخص است باقی بماند هدف بعدی در حرکت صعودی رسیدن به نرخ ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۵۱۰ الی ۱٫۳۵۲۵ است که پیشنهاد می کنیم در این منطقه مقاومت (۱٫۳۵۰۰ تا ۱٫۳۵۲۵) نسبت به تسویه خرید اقدام نماید.

امروز قرار است خانم یلن، رئیس جدید بانک فدرال رزرو آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران سخنرانی داشته باشد که سخنان ایشان به دقت مورد توجه بازار خواهد بود .

به باور ما آنچنان که پس از اعلام مثبت آمار اشتغال آمریکا، بازارها در خصوص توقف محرکهای پولی بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر انتظار دارند، به احتمال زیاد در لابه لای صحبتهای امروز یلن هیچگونه تصمیمی در خصوص سیاستهای خروج از برنامه های حمایتی و محرکهای پولی اتخاذ نگردد که همین مسئله می تواند موجب شروع حرکت افزایشی یورو از منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۱۴ ، ۱٫۳۴۱۰ و ۱٫۳۴۰۰ شود. 

از این رو، این احتمال که بانک مرکزی آمریکا در زمان یلن به عنوان ریاست بانک مرکزی آمریکا سیاستهای انبساطی خود را همچنان حفظ کند، وجود دارد و این موضوع می تواند به کاهش شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا  و تقویت ارزهای مقابل بیانجامد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

سرانجام همانطور که پیش بینی کرده بودیم ارزش دلار در برابر ین به عدد ۱۰۰ رسید . به عبارتی در حال حاضر هر صد ین ژاپن یک دلار است که بالاترین حد در طی ۲ ماهه گذشته برای این زوج ارز محسوب می شود.

اظهارات شب گذشته ژانت یلن (ریس جدید بانک مرکزی آمریکا) که موجب تقویت جریان ریسک پذیری شد و از طرف دیگر سخنان امروز آقای تارو آسو ( وزیر دارایی ژاپن) که همچنان مداخله در بازار برای تضعیف ارزش  ین ژاپن را به عنوان یکی از ابزارهای دولت دانست، موجب رسیدن قیمت این زوج ارز به سطح ۱۰۰ گردید .

از لحاظ تکنیکی در صورتیکه قیمت بتواند امشب بالای سطح مقاومت ۱۰۰ تثبیت شود احتمالا این زوج ارز وارد منطقه ۱۰۰٫۶۲ ( بالاترین سطح ۱۱ سپتامبر) و ۱۰۱٫۰۵ ( بالاترین سطح ۲۲ جولای) خواهد شد زیرا برای امروز اکثر سفارشهای خرید در حدود منطقه ۹۹٫۶۵ و ۹۹٫۵۵ چیده شده اند مخصوصا با توجه به اینکه قیمت توانسته است به بالای ضلع الگوی مثلث افزایش یابد .

در میان مدت هدف رسیدن قیمت به سوی سطح ۱۰۳٫۷۴ ( بالاترین سطح سال ۲۰۱۳) می باشد که در نمودار زیر مشخص است و حتی در ماههای آتی احتمال صعود قیمت به سوی منطقه ۱۰۸ و ۱۱۰ نیز وجود دارد .

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز برای معاملات امروز اکثر سفارشهای خرید در منطقه ۱۳۳٫۵۰ و ۱۳۳٫۳۰ با حد سود در منطقه مقاومت ۱۳۴٫۶۰ و ۱۳۴٫۷۰ الی منطقه ۱۳۴٫۹۰ و ۱۳۵٫۰۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن