تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

پس از سخنرانی دیشب یلن ، ریس جدید بانک مرکزی آمریکا و حمایت وی از محرکهای مالی و سیاستهای انبساطی پولی، با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۸۵ فعلا حرکت افزایشی در بالای این سطح تثبیت شده است و در معاملات امروز احتمال رسیدن قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۹۹ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی که مماس با خط روند نزولی رسم شده است وجود دارد که اگر اینچنین شود و سطح مقاومت اصلی ۱۳۰۰ با قدرت شکسته شود هدف بعدی، افزایش به حدود نرخ ۱۳۱۱ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خواهد بود که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

تغییر جهت حرکت بازار از روند نزولی به افزایشی با تقویت این گمانه بیشتر شد که خانم ژانت یلن، رئیس جدید بانک فدرال ایالات متحده، در زمان شروع به کار خود به عنوان ریاست بانک فدرال همچنان سیاستهای انبساطی و برنامه خرید اوراق قرضه را ادامه خواهد داد که این خبر در معاملات شب گذشته موجب تقویت اونس طلا تا سطح ۱۲۹۴ گردید.

از این رو برای امروز تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۱۲۷۸ قرار دارد ، اکنون قیمت جهانی اونس طلا هدف اولیه ۱۲۹۹ را نشانه رفته است که فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید به نظر می رسد.

سطح حمایت ۱۲۷۸ می تواند مانع از استمرار روند نزولی گردد اما اگر امروز به هر دلیلی شکسته شود و حداقل ۲ ساعت زیر آن تثبیت شود می بایست در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد و  تنها در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۷۷ و تثبیت کندل ۲ ساعته زیر این سطح روند صعودی تحت فشار قرار خواهد گرفت.

از آنجاییکه امروز به غیر از شاخص امپایر استیت صنعتی و تولیدات صنعتی، آمارهای اقتصادی چندانی از اقتصاد آمریکا منتشر نمی شود و امروز نیز در تقویم اقتصادی، خبرهای خاصی دیده نمی شود، انتظار می رود حرکت بازار تحت تاثیر صحبتهای دیروز ژانت یلن قرار گیرد .

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۸۵ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) حائز اهمیت است و در صورتیکه به همین صورت بالای سطح حمایت ۱۲۷۸ قرار گیرد ، قادر به افزایش بیشتر به سطح ۱۲۹۹ خواهد بود که این هدف در نمودار زیر همانطور که در بالا گفتیم بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا