تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

در این زوج ارز وجود مقاومتها و حمایتهای مهم در مسیر قیمت و روند ریزش و افزایش وجود دارند. تا آن زمان، می توان به ادامه حرکت افزایشی با تعیین استاپ در محدوده زیر ۱٫۳۳۹۰ ( پایین ترین سطح ۱۳ نوامبر) پرداخت و یا در انتظار ماند تا از بالا سطح ۱٫۳۴۹۹ ( بالاترین سطح ۱۴ نوامبر) و ۱٫۳۵۲۹ ( بالاترین سطح ۷ نوامبر) کاملا شکسته شود تا جهت حرکت بعدی مشخص گردد. در مسیر برگشتی قیمت، در فاصله ۱٫۳۴۲۵ و ۱٫۳۴۲۰ قیمت شانس مکث و توقف را دارد .

همانطور که روز گذشته گفتیم سطوح نزدیکی ۱٫۳۴۲۰ و ۱٫۳۴۱۰ الی ۱٫۳۴۰۰ میتوانند به عنوان ساپورتهایی محکم، جلوی ریزش و برگشت بیشتر قیمت یورو را بگیرند و به عنوان پیوت، باعث افزایش قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۳۵۰۰ شوند که دیروز دقیقا چنین اتفاقی افتاد.

برای امروز نیز همچنان سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۲۵ ، ۱٫۳۴۲۰ الی ۱٫۳۴۱۰ و ۱٫۳۴۰۰ چیده شده اند و این منطقه یک کف قیمت و یک حمایت مهم برای یورو محسوب می شود و از بالا نیز سقف قیمت فعلا در منطقه ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۵۱۰ الی ۱٫۳۵۲۵ جلوی افزایش قیمت را گرفته است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو 

UsdJpy:

در حرکت افزایشی، صعود قیمت به بالای نرخ ۱۰۰ می تواند نشانه ی برای ادامه صعود باشد و برای امروز نقطه ۱۰۰ تا ۹۹٫۸۰ فرصتی برای خریداران خواهد بود تا بار دیگر وارد معامله با هدف ۱۰۰٫۵۰ و ۱۰۰٫۶۰ شوند. از آنجاییکه برای امروز سطوح مقاومت به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱۰۰٫۵۰ و ۱۰۰٫۶۰ قرار دارند، می بایست با احتیاط عمل کرد و برای معاملات امروز در محدوده این سطوح نسبت به خروج از پوزیشن های خرید اقدام نمود.

در هر صورت از منظر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال روند صعودی این زوج ارز همچنان پایدار است . پس از سخنرانی اخیر ژانت یلن (ریس جدید بانک مرکزی امریکا) که باعث بهبود جریان ریسک پذیری و تقاضا برای خرید ارزهای پربازده شده است ، به باور ما این حرکت افزایشی امتداد بیشتری خواهد داشت.

جلسه آتی فدرال رزرو در ۱۸ دسامبر است و از آنجا که زمان زیادی تا آن روز مانده است بسیاری گمان می بردند که فدرال رزرو در ماه دسامبر اقدام به کاهش برنامه خرید اوراق قرضه خواهد کرد که خانم یلن با سخنان خود تلویحا این مسئله را منتفی دانست  که همین مسئله موجب تقویت شاخصهای سهام ، دارایی های پرریسک و تقاضا برای خرید ارزهای پربازده در مقابل ین ژاپن گردیده است.

در نمودار زیر همانطور که مشاهده می شود نوسانات قیمت این زوج موجب بسته شدن قیمت در بالای ابر ایچیموکوی گردیده که این خود نشانه ای از استمرار حرکت افزایشی به ترتیب به سطوح ۱۰۰٫۶۲ ( بالاترین سطح ۱۱ سپتامبر) ، ۱۰۱٫۰۵ ( بالاترین سطح ۲۲ جولای) و ۱۰۱٫۲۲ ( بالاترین سطح ۱۰ جولای) خواهد بود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز که قیمت آن هم اکنون به بالاترین نرخهای ۲ هفته گذشته صعود کرده است ، برای معاملات امروز محدوده نزدیکی ۱۳۴٫۶۰ ، ۱۳۴٫۵۰ الی ۱۳۴٫۴۰ می تواند فرصتهایی را برای ورود به پوزیشن خرید با حد سود ۱۳۵٫۱۰ تا ۱۳۵٫۲۰ فراهم کند و همانند زوج ارز دلار- ین ژاپن و پوند – ین ژاپن همچنان به خرید این زوج ارز در نرخهای پایین و در نزدیکی سطوح حمایت ادامه می دهیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن