تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

هرچند که کسی نمی تواند ادعا کند که بازار طلا چه در بازار جهانی و چه در بازار داخل در روندی پرنوسان قرار دارد اما هنگامیکه اونس جهانی طلا برای عبور از سطح مهم و روانی ۱۳۰۰ در تلاش است، می توان انتظار نوسانات بعدی را داشت.

تمایلات افزایشی در حالی شکل می گیرد که قیمت جهانی اونس طلا خود را در بالای سطح مقاومت ۱۲۸۵ تثبیت کرده است و همچنان می تواند تا سطح ۱۲۹۹ افزایش یابد که در نمودار زیر مشخص است.

این سطح مقاومت همانطور که در چارت زیر دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۳۶۱٫۶۰ (بالاترین سطح ۲۸ اکتبر) به ۱۲۶۰٫۸۹ (پایین ترین سطح ۱۲ نوامبر) قرار گرفته بود که شکسته شده و هم اکنون براحتی قیمت در بالای آن تثبیت شده است.

ناتوانی برگشت قیمت به زیر این سطح، می تواند موجب تقویت بیشتر تا نرخ ۱۲۹۹ گردد و این موضوع نشان می دهد که حرکت برگشی و اصلاحی که از سطح ۱۲۶۱ شروع شده احتمالا امتداد بیشتری داشته باشد.

با این حال برای اینکه از افزایش قیمت به سوی سطح ۱۲۹۹ که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد مطمئن شویم می بایست حتما قیمت بتواند به بالای خط روند کاهشی که از سطح ۱۳۵۹٫۱۶ ( بالاترین سطح ۳۰ اکتبر) رسم شده است برسد که در نمودار زیر این خط روند به وضوح مشخص گردیده است.

این در حالی است که در حرکت نزولی کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۱۲۷۸ و تثبیت ۲ ساعته زیر آن موجب تشکیل سقف دوقلوی کوچک (double-top) و برگشت آن به سطح ۱۲۶۵ می شود.

بنابراین براساس آنچه که در گزارشات و تحلیلهای اخیر بدان اشاره کردیم سطوح حمایتی که بر روی منطقه ۱۲۸۵ و ۱۲۸۰ قرار دارد کماکان مستحکم هستند و احتمال می رود که همچنان پایدار بماند و در موج c تلاش قیمت جهانی اونس طلا برای رسیدن به مقاومت بعدی در نرخ ۱۲۹۹ انجام شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا