تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

حرکت قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در روندی خنثی مابین نرخهای ۶۹۵۵ الی ۷۰۴۸ دلار/تن ادامه داشته است و بنابراین برای معاملات امروز تعیین جهت خاص برای حرکت این فلز چندان مشخص نیست تا یکی از این سطوح شکسته شود و جهت آن مشخص گردد.

این منطقه خنثی همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید مابین خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یا موج (۳) قرار دارد.

در حرکت افزایشی ، صعود قیمت به بالای سطح ۷۰۴۸ موجب تایید از استمرار حرکت برگشتی آغاز شده از سطح ۶۹۴۰ ( پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر) می شود که می تواند به سوی هدف ۷۱۰۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دست یابد.

اما به باور ما محتمل ترین سناریو آن است که قیمت برای مدتی در درون این روند خنثی در نوسان باشد تا مجدد در سراشیبی سقوط قرار گیرد و به محض نفوذ قیمت به زیر سطح ۶۹۴۰ می بایست هدف ۶۸۰۴ دلار/تن را مد نظر قرار دارد که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است .

با این تفاسیر انتظار می رود بعد از روند خنثی حرکتی نزولی شکل گیرد و این حرکت قابل توجه کسانی است که به وضعیت چشم انداز نزولی قیمت جهانی مس در بازه زمانی ماهیانه توجه داردند.  امروز در تقویم اقتصادی، خبر قابل توجهی دیده نمی شد و تمرکز بازار به تحولات تکنیکال و خروج از این روند خنثی است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همچنان تحلیل روز جمعه معتبر است و با توجه به اینکه قیمت حرکت پنج موجی خود را که از سطح ۱۹۰۵٫۷۵ دلار/تن آغاز کرده به اتمام رسانده است، پیش بینی می کنیم که قیمت آن همچنان بتواند به سطح ۱۸۱۱ برگشت و اصلاح کند.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی در نمودار زیر به وضوح نشان می دهد که هدف اولیه قیمت در این موج برگشتی می تواند در حدود سطح ۱۸۱۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) باشد و احتمالا این حرکت برگشتی حتی تا سطح مقاومت ۱۸۲۹ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) ادامه داشته باشد.

در نمودار زیر چنین به نظر می رسد که در اطراف سطح حمایت ۱۷۸۱  الگوی کف دو قلو (double-bottom) برای قیمت آلومینیم آلیاژی ایجاد شده است که هدف بالاتر از سطح ۱۸۱۱ را نشانه گرفته است.

لازم به ذکر است  از نظر تحلیل تکنیکال چنانچه قیمت آلومینیم به زیر سطح حمایت ۱۷۸۱ برسد موجب گسترش این چرخه از امواج الیوت به سوی سطح ۱۷۷۰ دلار/تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم