تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY)  در هفته جاری 

برای قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند همانطور که در نمودار زیر مشخص است پیش بینی می کنیم که در هفته جاری به سطح ۸۰٫۳۵۶ اصلاح و برگشت کند زیرا قیمت نتوانسته که از سطح مقاومت ۸۱٫۸۷۶ با قدرت عبور کند.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۸۴٫۷۵۳ ( بالاترین سطح ۹ جولای) به ۷۸٫۹۹۸ ( پایین ترین سطح روز ۲۵ اکتبر) تشکیل شده است که در چارت زیر دیده می شود.

همانطور که مشخص است قیمت هر چند برای مدت خیلی کوتاهی قادر بود که به بالای این سطح برسد اما نتوانست خود را بالای این سطح تثبیت کند و حرکت کاهشی کنونی می تواند نشانه ی در جهت اصلاح قیمت به سوی خط روند کاهشی باشد که این خط روند از نقطه اوج ماه جولای یعنی سطح ۸۴٫۷۵۳  به این سو رسم شده است.

در هفته جاری به احتمال زیاد این حرکت برگشتی و پول بک ایندکس در اطراف سطح حمایت ۸۰٫۳۵۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر افزایش دوباره به سوی سطح ۸۱٫۱۹۶ باشیم زیرا در نمودار بعدی که می بینید انتظار داریم که خریداران در منطقه حمایت قوی و مستحکم وارد بازار شوند.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس

در نمودار بعدی همچنین تغییرات قیمت ایندکس جهانی دلار آمریکا را در تایم فریم روزانه می بینیم که منطقه ۸۰٫۵۴ کف بسیار خوبی برای ایندکس محسوب می شود زیرا حدود این منطقه کف ابر ایچیموکوی سبز رنگی است که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است و می تواند خریداران ایندکس را ترغیب کند.

خط میانگین متحرک ۵۵ روزه در حول و حوش منطقه ۸۰٫۵۶ به عنوان حمایت مستحکم ایندکس عمل می کند و همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید ابر ایچیموکوی روزانه محدوده کف ۸۰٫۵۴ (اطراف خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) الی سقف ۸۱٫۱۵ ( خط میامگین متحرک ۱۰۰ روزه) را تحت پوشش خود قرار داده است .

از این رو انتظار داریم که قیمت ایندکس جهانی دلار در هفته جاری بین این سطوح یعنی ۸۰٫۵۶ و ۸۱٫۱۵ در نوسان باشد. خریداران حد استاپ خود را در زیر سطح ۸۱٫۲۷  یا زیر سطح ۸۰٫۴۳ ( پایین ترین سطح ۷ نوامبر – روز جلسه بانک مرکزی اروپا) قرار داده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس