تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز در آستانه سخنرانی چند تن از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا که ممکن است حرفهای قبلی ژانت یلن (ریس جدید بانک مرکزی آمریکا) در خصوص لزوم حفظ سیاستهای انبساطی را تکرار کنند، حرکت صعودی این زوج در بالاترین نرخهای بیش از یک هفته گذشته ادامه دارد و اکنون قیمت یورو برای عبور از سطح مقاومت ۱٫۳۵۲۰ در تلاش است.

چنانچه حرکت صعودی قیمت قادر به تثبیت در بالای سطح ۱٫۳۵۲۰ باشد، می توان به استمرار صعود تا سطوح ۱٫۳۵۲۹ (بالاترین نرخ ۷ نوامبر) و ۱٫۳۵۵۰ (بالاترین سطح ۶ نوامبر) امیدوار بود اما برای امروز بالاتر از آن فعلا مورد توجه ما نیست زیرا سطوح مقاومت قیمت در محدوده نزدیکی ۱٫۳۵۴۰ تا ۱٫۳۵۵۰ قرار دارد .

با این حال روند حرکت قیمت کماکان صعودی است و خریداران در نرخهای پایین اقدام به خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۷۰ ، ۱٫۳۴۶۰ ، ۱٫۳۴۵۰ الی ۱٫۳۴۳۰ می کنند و می توان با رسیدن قیمت به نزدیکی این سطوح اقدام به خرید کرد .

برای امروز تا زمانیکه قیمت یورو بالای سطح حمایت اصلی ۱٫۳۴۵۶ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار دارد ، می توان به انتظار افزایش قیمت به ترتیب به سوی سطوح ۱٫۳۵۴۰ ، ۱٫۳۵۵۰  نشست و بعد از آن چنانچه بتواند از این منطقه (۱٫۳۵۴۰ و ۱٫۳۵۵۰) با قدرت عبور کند اهداف بعدی سطوح ۱٫۳۵۸۰ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) ، ۱٫۳۵۸۹ (بالاترین سطح ۱ نوامبر) و ۱٫۳۵۹۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی  از ۱٫۳۸۳۳ به ۱٫۳۴۴۲) خواهند بود.

تنها احتیاط کنید چون برای امروز محدوده نزدیکی ۱٫۳۵۴۰ و ۱٫۳۵۵۰ مقاومت محکمی محسوب می شود و به همین خاطر توصیه می کنیم در منطقه نزدیکی این سطح نسبت به تسویه معاملات خرید یورو اقدام کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

هر چند که در این زوج ارز وارد منطقه اشباع خرید شده ایم اما اصول تکنیکی بازار به ما می گوید که گران خریدن و گرانتر فروختن بسیار بهتر است از ارزان خریدن و گران فروختن … بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت این زوج ارز به زیر سطح حمایت اصلی ۹۹٫۵۰ و ۹۹٫۲۵ همچنین زیر ۹۹٫۰۰ ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای این زوج ارز خرید است و بزودی قیمت به بالای سطح ۱۰۰٫۴۳ (بالاترین سطح روز جمعه) خواهد رسید که می تواند موجب افزایش به سطح ۱۰۰٫۶۲ شود.

سطوح حمایت اصلی در ۹۹٫۱۴ ( پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر )  و ۹۹٫۱۰ ( پایین ترین نرخ روزهای ۱۲ و ۱۳ نوامبر) و ۹۹٫۰۲ ( بر روی خط تنکان سن) تشکیل شده اند. در مسیر صعودی، اولین سطح مقاومتی که می باید شکسته شود، نرخ ۱۰۰٫۶۲ است که در این صورت، حرکت صعودی جدیدی تا سطح ۱۰۱٫۰۵ (بالاترین سطح ۲۲ جولای) آغاز خواهد شد.

سفارشات خرید زیادی در معاملات امروز به ترتیب در سطوح نزدیکی ۹۹٫۸۰  ، ۹۹٫۷۰  ، ۹۹٫۶۰ الی ۹۹٫۵۰ چیده شده اند که ما پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی ۱۰۰٫۴۰ و ۱۰۰٫۵۰ نسبت به تسویه پوزیشن های خرید اقدام شود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۳۴٫۸۰ و ۱۳۴٫۷۰ الی ۱۳۴٫۶۰ با حد سود در نزدیکی محدوده ۱۳۵٫۵۰ وجود دارند و در صورت شکسته شدن این سطح انتظار می رود باز هم شاهد حرکت افزایشی بیشتر قیمت این زوج ارز باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

همچنان معتقد به ادامه حرکت افزایشی این زوج ارز هستیم و انتظار داریم که قیمت آن به سوی سطح ۱٫۶۲۳۰ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه) که در نمودار زیر مشاهده می کنید افزایش یابد و شکسته شدن این سطح زمینه را برای صعود بیشتر به سوی سطح ۱٫۶۲۴۸ ( بالاترین سطح ۲۵ اکتبر) فراهم می آورد. 

هرچند که این نشانه ها از سطح مقاومت قیمت بر روی منطقه ۱٫۶۱۵۰ و ۱٫۶۱۶۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۶۲۵۸ به ۱٫۵۸۵۴) خبر می دهند ، با این حال، در میان مدت حرکت زوج ارز GBPUSD صعودی بوده و ما بر این باوریم که نرخهای پایین ۱٫۶۱۰۰ فرصت مناسبی برای خرید خواهند بود و تا زمانیکه قیمت در بالای سطوح ۱٫۶۰۸۹ و ۱٫۶۰۷۵ الی ۱٫۶۰۵۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) قرار دارند، روند افزایشی قیمت پایدار است.

از منظر فاندامنتالی نیز انتظار می رود بازار به موضوع اختلاف میزان نرخ بهره انگلیس و آمریکا توجه کند و با توجه به بالا بودن میزان نرخ بهره انگلیس و گمانه زنی ها از احتمال افزایش نرخ بهره در اوایل سال ۲۰۱۵ تقاضا برای خرید پوند بیشتر و بیشتر گردد.

از این رو است که پس از اظهارات ملایم ژانت یلن(ریس جدید بانک مرکزی آمریکا) اخیراً اختلاف نرخ بهره بانکی این دو از جمله عوامل اصلی برای افزایش تقاضای خرید پوند در برابر دلار آمریکا و مهمتر از همه در مقابل ین ژاپن بوده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند