تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به اینکه توانسته است حرکت برگشتی خود به سطح مقاومت ۹۴٫۷۶ را تکمیل کند احتمال کاهش قیمت به سطح ۹۰٫۶۳ دلار/بشکه که قبلا بدان اشاره کردیم بودیم وجود دارد که البته برای تایید این سناریو بهتر است که از زیر سطح ۹۲٫۵۱ (پایین ترین سطح روز ۱۴ نوامبر) وارد پوزیشن های فروش نفت شد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۹۲٫۵۱ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر) به ۹۴٫۵۵ تشکیل شده است و هدف استراتژیک و آتی ما، استمرار روند نزولی تا سطح ۹۰٫۶۳ است.

عمق حرکت کاهشی دیروز موئد آن است که زمینه برای کاهش قیمت به سوی سطح ۹۰٫۶۳ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم شده است  و در حال حاضر، انتظار ما استمرار سقوط نفت تا سطح ۹۰٫۶۳ است اما تا زمانیکه سطح حمایت ۹۲٫۵۱ شکسته نشود، نمی توان از سقوط قیمت نفت به این سطح مطمئن بود.

بنابراین برای معاملات امروز چنانچه قیمت به زیر سطح ۹۲٫۵۱ برسد فرصت برای ورود به پوزیشن های فروش ایجاد شده و در نتیجه، هدف ۹۰٫۶۳ دلار/بشکه نمایان می شود که در نمودار زیر این هدف به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانگونه که در نمودار می بینید حرکت قیمت در روندی خنثی و بی ثبات مابین نرخهای ۱۰۷٫۷۱ و ۱۰۸٫۸۷ دلار/بشکه قرار دارد. این حرکت خنثی بین خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته است.

در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۸٫۸۷ موحب تایید حرکت افزایشی قیمت در موج کنونی c به سوی سطح ۱۰۹٫۹۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود.

از سوی دیگر کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۷٫۷۱ به منزله تکمیل شدن موجب c و تشکیل یک سقف دو قلو می باشد که می تواند هدف ۱۰۶ را نشانه بگیرد .

چنین به نظر می رسد که تحولات تکنیکی از تمایلات نزولی قیمت خبر می دهد. با این حال بهتر است که قیمت نفت برنت از محدوده این روند خنثی خارج شود تا وارد پوزیشن های خرید یا فروش شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت