تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

ادامه استراتژی خرید یورو به نظر صحیح بوده و چنانکه دیدیم، روز گذشته با رسیدن قیمت یورو به نزدیکی سطح حمایت ۱٫۳۴۷۰ حرکت صعودی آغاز شد و قیمت به منطقه ۱٫۳۵۴۰ رسید و دوباره از این منطقه فروشندگان وارد بازار شدند.

بر اساس آنچه که دیروز گفته شد برای امروز نیز اکثر سفارشات خرید یورو در محدوده نزدیکی ۱٫۳۴۷۰ و ۱٫۳۴۶۰ الی ۱٫۳۴۵۰ قرار دارند و با علم به اینکه قیمت این زوج ارز ممکن است دوباره به سطوح مقاومت ۱٫۳۵۴۰ و ۱٫۳۵۵۰ افزایش یابد کماکان پیشنهاد خرید در نزدیکی سطوح حمایت می کنیم .

رفتار حرفه‌ای توجه به سیگنال خرید امروز است اما بهتر است که در همان منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۴۰ و ۱٫۳۵۵۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود زیرا برای امروز سفارشات فروش همچنان در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۴۰ و ۱٫۳۵۵۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۵۶۰ الی ۱٫۳۵۷۰ چیده شده اند.

با نگاهی به نمودار زیر این طور به نظر می‌رسد که این زوج ارز در یک رویکرد کوتاه مدت مستعد رشد بیشتری است، اما به احتمال قوی رشد‌های احتمالی پس از تصحیح قیمت به زیر ۱٫۳۵۰۰ وقوع می‌پیوندند و در راه برگشتهای احتمالی قیمت، محدوده حول و حوش ۱٫۳۴۷۰ و ۱٫۳۴۶۰ الی ۱٫۳۴۵۰ مهمترین سطح حمایتی یورو محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است که فردا صورتجلسه نشست ۳۰ اکتبر بانک فدرال رزرو منتشر می شود و اطلاعات بیشتری در  زمینه برنامه خرید اوراق قرضه در اختیار بازار قرار خواهد گرفت. گزارشهای مربوط به نرخ رشد تورم و خرده فروشی آمریکا نیز فردا منتشر خواهند شد. امروز همچنین سخنرانی آقای دادلی و اوانس از اعضای بانک فدرال آمریکا را خواهیم داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

چنانکه دیروز اشاره کردیم، ناتوانی قیمت این زوج ارز برای صعود به بالای سطوح مقاومت ۱۰۰٫۴۰ و ۱۰۰٫۵۰ موجب شد تا حرکت اصلاحی و نزولی به زیر سطح ۱۰۰ شکل گیرد که فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید در منطقه نزدیکی ۹۹٫۵۰ و ۹۹٫۴۰ محسوب می شوند اما برای امروز پیشنهاد می شود در منطقه ۱۰۰ و ۱۰۰٫۱۰ برای تسویه خرید اقدام کنید.

استراتژی معاملاتی فعلی می تواند اقدام به خرید در سطوح پایین باشد و در این مسیر، سطح حمایت اولیه ۹۹٫۵۰ و ۹۹٫۴۰ است و پس از آن سطوح بعدی نرخهای ۹۹٫۲۵ و ۹۹٫۰۰ قرار دارند که فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید محسوب می شوند.

با در نظر گرفتن موارد فوق می توان اظهار کرد این زوج ارز چنانچه جریان ریسک پذیری و رشد بازارهای سهام آمریکا پایدار باقی بماند مجدد تا سطح ۱۰۰٫۴۰ و ۱۰۰٫۵۰ قوی خواهد شد .

اما من گمان نمی کنم موج افزایش دلار در مقابل ین ژاپن به همینجا ختم شود و احتمالا تا ۱۰۱ و در آینده نزدیک تر تا ۱۰۱٫۳۸ و ۱۰۱٫۵۴ تقویت خواهد شد . فردا خبرهای نسبتا مهمی از اقتصاد آمریکا اعلام خواهد شد که شاخص تورم ، خرده فروشی و صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا ( FOMC ) مهمترین آنها خواهد بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن