تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

قیمت نفت خام سبک آمریکا کماکان در کانال نزولی قرار دارد و هم اکنون برای عبور از سطح ۹۲٫۵۰ دلار/بشکه در تقلا و تکاپو است. تمایلات بازار نشان می دهد که قیمت نفت خام سبک آمریکا برای ادامه حرکت نزولی آماده است و هم اکنون قیمت در حال رسیدن به زیر سطح ۹۲٫۵۰ است.

اندیکاتورهای روزانه کاهش قیمت به این سطح را نشان می دهند و به باور ما تثبیت قیمت در زیر نرخ ۹۲٫۵۰ به سقوط بیشتر قیمت نفت اشاره می کند. شکسته شدن سطح ۹۲٫۵۰ می تواند هدف ۹۰٫۶۳ که بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی را نمایان سازد که در نمودار زیر مشخص است.

هر چند روز گذشته قیمت نفت خام مقداری افزایش یافت اما اندیکاتور روزانه تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۹۴٫۷۶ قرار دارد احتمال صعود را نشان نمی دهد مگر آنکه این سطح کاملا شکسته شود که آن وقت می بایست در سناریوی نزولی تجدید نظر کرد. بنابراین یادآوری می شود که شکسته شدن سطح ۹۲٫۵۰ می تواند به معنای سقوط قمت تا سطح ۹۰٫۶۳ باشد.

با این حال، توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی قیمت به بالای سطح ۹۴٫۷۶ افزایش یابد ، بیانگر آن است که روند سقوط قیمت موقتا به پایان رسیده و آن وقت است که باید در انتظار حرکت صعودی باشیم.

امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران بازار در انتظار انتشار صورتجلسه کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است. انتظار می رود، در صورتجلسه آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا که روز ۳۰ اکتبر برگزار شد مشخص گردد که اعضای کمیته سیاستگذاری پولی همگی و به اتفاق آرا به ادامه برنامه خرید اوراق قرضه رای داده اند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۰۵٫۲۶ دلار/بشکه کاهش یابد زیرا چنین به نظر می رسد که قیمت حرکت برگشتی اخیر خود را که از سطح ۱۰۲٫۹۸ ( پایین ترین سطح روز ۸ نوامبر) شروع کرده بود به پایان رسانده است.

این تکمیل موج برگشتی را نزول قابل توجه دیروز قیمت تایید کرده است و برای امروز بررسی سطوح فیبوناچی از این حرکت برگشتی نشان می دهد که سطح حمایت بر روی نرخ ۱۰۶٫۶۸ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد که ممکن است موقتا مانع از ریزش قیمت گردد و همین موضوع به حرکت اصلاحی کوچکی برای قیمت نفت برنت بیانجامد.

بنابراین برای امروز تنها نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۶٫۶۸ موجب کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۰۵٫۲۶ دلار/بشکه می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است. چنین حرکتی می تواند موجب فرود بیشتر قیمت نفت برنت گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت