تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید برای امروز قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن با مقاومت ۷۰۱۱ دلار/تن مواجه است و چنانچه بتواند از این سطح عبور کند تا حدود سطح ۷۱۰۸ افزایش می یابد.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۶۶۰۲ ( پایین ترین سطح روز ۲۵ ژوئن) به سطح ۷۴۲۰ ( بالاترین سطح روز ۱۶ اوت) قرار گرفته است که فعلا مانع از افزایش قیمت به سوی سطح ۷۱۰۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شده است.

به باور ما این افزایشی که روز گذشته شاهد بودیم صرفا در جهت یک حرکت برگشی و پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۶۶۰۲ می باشد و چنانچه قیمت به سطح ۷۰۳۰ برسد موجب تایید شکست کامل سطح ۷۰۱۱ می شود که می تواند هدفی در حدود ۷۱۰۸ را نمایان سازد.

بنابراین برای امروز می بایست سطح مقاومت ۷۰۱۱ را زیر نظر داشت و بالاتر از این سطح، نرخ ۷۰۳۰  قرار دارد که شکسته شدن آن، می تواند استمرار روند صعودی به سطح ۷۱۰۸ دلار/تن را نوید دهد.


نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۱۸۰۷ دلار/تن را لمس کند و این احتمال نیز وجود دارد که از این سطح عبور کند و تا سطح ۱۸۲۶ صعود کند.

این سطح رزیستنس و مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از چرخه پنج موجی آغاز شده از سطح ۱۹۰۵٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) و کف قیمت در ۱۷۷۶ ( پایین ترین سطح روز ۱۹ نوامبر) قرار دارد.

واگرایی افزایشی ایجاد شده در نمودار یک ساعته اندیکاتور مک همچنان از قدرت روند افزایشی قیمت خبر می دهد که می تواند حتی تا سطح ۱۸۲۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بالا آید.

بنابراین واگرایی صعودی که در نمودار ۶۰ دقیقه ای مشاهده می شود، به شروع حرکت افزایشی اشاره دارد و تمایلات بازار نشان می دهد که قیمت آلومینیم برای ادامه حرکت صعودی به سوی سطح مقاومت ۱۸۰۷ دلار/تن و شکستن این سطح آماده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم