تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

قیمت یورو همچنان در روندی مثبت است و امروز صبح در اوایل سشن آسیا توانست که پس از اظهارات ملایم برنانکی (ریس بانک مرکزی آمریکا) از کف نزدیکی منطقه ۱٫۳۵۰۰ به ۱٫۳۵۸۴ برسد که بالاترین سطح از روز ۱ نوامبر به این سو می باشد.

ساعاتی پیش بن برنانکی رئیس بانک مرکزی ایالات متحده سخنرانی کرد و مباحثی را مطرح نمود که خریداران یورو و فروشندگان دلار در مقابل ارزهای اصلی را خشنود کرد. ظاهرا برنانکی همانند ژانت یلن (نامزد ریاست بانک فدرال رزرو) به خوبی اوضاع اقتصادی آمریکا را درک می کند و به همین دلیل  سخنان امروز صبح خود افزود که فدرال رزرو از سیاستهای انبساطی حمایت می کند.

امشب صورتجلسه کمیته سیاستگذاری بانک فدرال آمریکا (FOMC) از نشست ۳۰ اکتبر راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد که می تواند حاوی نکات حایز اهمیتی باشد.

در مجموع، به باور ما با توجه به سخنرانی اخیر برنانکی تمرکز اصلی بانک فدرال همچنان به مساله کاهش رشد اقتصادی معطوف بود و در نتیجه، تصمیم آتی برای توقف محرکهای پولی و مالی به آمار و اخبار آینده و وضعیت بازار اشتغال این کشور بستگی خواهد داشت.

در حال حاضر بازار از تصمیم بعدی FOMC برای کاهش برنامه خرید اوراق قرضه در ماه دسامبر نامطمئن است. بنابراین صورتجلسه امشب بانک فدرال رزرو آمریکا تا حد زیادی مشخص کننده چشم انداز تصمیمات آتی بانک فدرال در ماه دسامبر خواهد بود.

طی امروز هم قیمت زوج ارز یورو – دلار با سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۵۱۵ و ۱٫۳۵۰۰ الی ۱٫۳۴۹۰ روبرو است که مورد توجه معامله گران قرار دارد و بهتر است که حد سود را در منطقه ۱٫۳۵۵۰ و ۱٫۳۵۷۰ برای تسویه خرید در نظر گرفت زیرا سفارشات فروش در این منطقه یعنی حدود ۱٫۳۵۵۰ و ۱٫۳۵۷۰ قرار دارند.

از این رو دامنه معاملات یورو مابین نرخهای ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۵۷۰ قرار دارد که این دو سطح به ترتیب سطوح حمایت و مقاومت این زوج محسوب می شوند و در کوتاه مدت باید منتظر ورود قیمت این زوج به فاز استراحت بین منطقه ۱٫۳۵۰۰ – ۱٫۳۶۰۰ یا ۱٫۳۴۸۰ الی ۱٫۳۵۸۰ باشیم.

چنانچه قیمت این زوج ارز بتواند یک کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۱٫۳۵۷۹ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) ببندد سفارشات خرید زیادی وارد بازار خواهند شد. در حرکت نزولی نیز سطح حمایت اولیه یورو بر روی سطح ۱٫۳۵۱۶ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۵۸۴) و بعد از آن سطوح ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۴۹۰ تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

GbpUsd :

روند بسیار پر قدرت پوند حکایت از  ادامه سیر صعودی قیمت به سوی سطح ۱٫۶۲۳۵ ( خط بولینجر باند ۳۰ روزه ) حداقل در کوتاه مدت دارد که  در نمودار زیر مشخص است. همانگونه که در چارت زیر دیده می شود قیمت براحتی توانسته است که در بالای سطح ۱٫۶۱۰۲ ( خط فیبوناچی دیروز ۵۰ درصدی از ۱٫۶۰۶۰ به ۱٫۶۱۴۳) تثبیت شود و تا نرخ ۱٫۶۱۶۰ صعود کند.

امروز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت GMT (حدود ساعت ۲۲:۰۰ به وقت تهران) آقای ویلز از اعضای بانک مرکزی انگلیس سخنرانی خواهد داشت که اظهارات وی بر روی پوند تاثیر گذار است و سرمایه گذاران در انتظار آن هستند تا ببینند، تحولات اخیر چه تاثیری بر دیدگاه اعضای بانک مرکزی انگلیس در خصوص سیاستگذاری پولی و چشم انداز اقتصادی گذاشته است.

سطح حمایت پوند همچنان بر روی نرخ ۱٫۶۱۰۰ و بعد از آن بر روی نرخ ۱٫۶۰۶۵ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) و ۱٫۶۰۶۰ ( پایین ترین سطح دیروز) و ۱٫۶۰۵۹ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) قرار گرفته است .

برای امروز امتداد افزایش در بالای سطح ۱٫۶۱۶۰ می تواند موجب صعود قیمت به نرخهای ۱٫۶۱۸۰ و ۱٫۶۲۰۰ گردد و پس از آن، هدفهای ۱٫۶۲۳۵ و ۱٫۶۲۴۸ (بالاترین سطح ۲۵ اکتبر) الی ۱٫۶۲۶۰ را نمایان خواهد ساخت.

همانطور که در بالا نیز گفته شد امشب راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران صورتجلسه کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال آمریکا (FOMC Minutes) منتشر خواهد شد که می تواند نشانه های از وضعیت اقتصادی و چشم انداز نرخ بهره و برنامه خرید اوراق قرضه بانک فدرال را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند