تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا در شرایطی که بازار هفته ها منتظر آن بود دیشب منتشر شد و مقامات فدرال رزرو بازار را از تصمیم خود آگاه کردند. خبر بسیار کوتاه بود و مشخص گردید که تصمیم مقامات فدرال رزرو برای کاهش محرکهای مالی و توقف برنامه خرید اوراق قرضه به اتفاق آرا بوده است.

اما این خبر کوتاه آنچنان طوفانی در بازار براه انداخت که به این سادگی ها فراموش نمی شود و به اعتقاد بسیاری این اولین موج از سلسله امواجی است که قیمت جهانی اونس طلا را در خواهد نوردید .

به همین دلیل نیز انتظارات در مورد کاهش برنامه خرید اوراق قرضه در ماه دسامبر بیشتر شد و این خبر تاثیر شدیدی بر بازار گذاشت و بار دیگر جرقه های فروش اونس طلا در بازار شعله ور گردید. پس از انتشار این خبر قیمت اونس طلا به میزان قابل توجهی تضعیف شد و در پایین ترین نرخهای ۴ ماهه گذشته خود قرار گرفت . 

مدتی است که دنیا به طلای ضعیف عادت کرده است و اکنون مدت ها است که حرکت نزولی طلا چه در بازار داخل و چه در بازار جهانی دیگر جای تعجبی برای بازار ندارد.

خط ساپورت ۱۲۵۵ و ۱۲۵۰ روز گذشته در هم شکسته شدند و ساپورت بعدی در ۱۲۳۱ قرار دارد که به اعتقاد من دیر یا زود لمس خواهد شد . ممکن است بازار  برای عبور از حمایت جزئی ۱۲۴۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) مجبور به اندکی عقب نشینی و سپس وارد آوردن ضربه نهایی شود.

همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت همچنان در تونل نزولی قرار دارد امری که می تواند به تضعیف بیشتر اونس طلا بیانجامد و برای امروز پیش بینی می کنیم که امروز تا زمانیکه زیر سطح مقاومت ۱۲۵۵ قرار دارد ، به سوی سطح ۱۲۳۱ کاهش یابد و بعد از برخورد به کف تونل مقداری برگشت و اصلاح کند.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت در موج نزولی (۳) قرار دارد که سطح حمایت جزئی ۱۲۴۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) موقتا جلوی ریزش قیمت را گرفته است اما به باور ما این موج نزولی (۳)  قدرت آن را دارد که در طی روزها و هفته های آتی قیمت اونس طلا را تا حدود سطح ۱۱۹۳ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از حمایت ۱۲۴۳ تا سطح بعدی حمایت پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی در قیمت ۱۲۳۱ می باشد که در نمودار زیر مشاهده می کنید و بعد از برخورد با این سطح ۱۲۳۱ که دقیقا محل برخورد با کف تونل می باشد انتظار داریم که شروع به برگشت و اصلاح کند. برای امروز قله تشکیل شده می تواند در حدود سطح ۱۲۵۵ به عنوان مهمترین مقاومت اولیه تلقی شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا