تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

در ترسیم قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید قیمت توانسته است که حرکت اصلاحی و برگشتی خود از سطح ۶۹۱۰ دلار/تن را تکمیل کند و بنا به اصول تکنیکال قیمت امروز مجدد به حرکت نزولی خود به سطح ۶۹۱۰ ادامه خواهد داد. این حرکت برگشتی که از سطح ساپورت ۶۹۱۴ صورت گرفته است پس از لمس سطح حمایتی که در نمودار زیر می بینید اتفاق افتاده است.

هماطور که در نمودار زیر می بینیم این حرکت اصلاحی پس از برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۶۶۰۲ ( پایین ترین سطح روز ۲۵ ژوئن) به ۷۴۲۰ ( بالاترین سطح روز ۱۶ اوت) شکل گرفته است و کاملا مشخص است که این حرکت برگشتی و اصلاحی در اطراف سطح مقاومت ۷۰۱۱ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) پایان یافته است.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکست و تثبیت دو ساعته قیمت در بالای سطح ۷۰۲۰ موجب تایید استمرار حرکت برگشتی به سوی سطح ۷۱۰۸ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود. لذا برای امروز بررسی رفتار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن از کاهش قیمت به سوی سطح ۶۹۱۰ دلار/تن خبر می دهد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح مقاومت ۱۸۰۷ دلار/تن را لمس کند زیرا از نظر ما حرکت برگشتی که از سطح ۱۷۷۶ (پایین ترین سطح ۱۹ نوامبر) آغاز گردیده هنوز کامل نشده است.

در نمودار زیر می بینیم که این حرکت برگشتی و اصلاحی بعد از کامل شدن چرخه پنج موجی الیوت از سطح ۱۹۰۵٫۷۵ ( بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) شکل گرفته است. به باور ما حداقل سه موج این حرکت برگشتی قیمت را تشکیل می دهند و تا کنون اولین موج آن تکمیل شده است.

از دیدگاه بررسی و نظریه امواج الیوت ، موج کنونی b به احتمال زیاد در اطراف سطح ۱۷۷۶ خاتمه خواهد یافت و پس از آن می بایست منتظر فرود قیمت آلومینیم در موج c باشیم که می تواند به سوی سطح ۱۸۰۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) کاهش یابد.

بنابراین برای امروز قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی می تواند تا سطح ۱۸۰۷ دلار/تن رشد کند که مقاومت مهم پیش روی آن خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی می تواند باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم