تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا می بینیم که قیمت آن پس از شکستن سطح مقاومت ۹۵٫۲۵ دلار/بشکه رشد کرده و برای امروز انتظار داریم که به هدف اولیه سطح ۹۶٫۹۹ دست یابد که این تارگت را بررسی سطوح فیبوناچی در نمودار زیر تایید کرده است. این حرکت برگشتی در جهت عکس روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۰۴٫۳۸ (بالاترین سطح ۳ اکتبر) می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که مقاومت اولیه بر روی نرخ ۹۵٫۲۵ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار داشت که این سطح شکسته شده و مقاومت بعدی بر روی خط  تراز ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی یعنی سطح ۹۶٫۹۹ قرار دارد.

همانگونه که در نمودار زیر می بینیم بعد از اینکه قیمت از سطح ۱۰۸٫۹۹ (بالاترین سطح ۱۹ سپتامبر) ریزش کرد هیچ حرکت اصلاحی صورت نگرفت و در نتیجه این حرکت تصحیحی که هم اکنون شاهد آن هستیم می تواند براحتی قیمت را حتی تا حدود سطح ۹۸٫۴۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) بالا بیاورد.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و کاهشی محدود به سطح حمایت ۹۴٫۸۰ دلار/بشکه خواهد بود. از این رو برای امروز سیگنال رشد قیمت نفت خام سبک آمریکا با هدف ۹۶٫۹۹ پس از شکسته شدن سطح ۹۵٫۲۵ دلار/بشکه به سمت بالا صادر شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانگونه که در نمودار زیر می بینیم انتظار داریم که قیمت آن در معاملات امروز پس از یک حرکت اصلاحی کوچک به نزدیکی ۱۰۹٫۵۰ دلار/بشکه به سوی سطح ۱۱۱٫۰۸ افزایش یابد که این هدف در نمودار زیر مشخص است.

این حرکت افزایشی در جهت ادامه سیر صعودی آغاز شده از سطح ۱۰۲٫۹۸ (پایین ترین سطح روز ۸ نوامبر) به این سو می باشد که می تواند حتی تا سطح ۱۱۲٫۴۹ رشد کند که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج قیمت نفت برنت را از سطح ۱۰۶٫۵۱ ( پایین ترین سطح روز چهارشنبه) تقویت کرده است.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم قیمت نفت برنت با سطح مقاومت ۱۱۰٫۲۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C) مواجه است و ممکن است مقداری به سطح ۱۰۹٫۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) عقب نشینی و اصلاح کند و دوباره پس از استراحت با افزایش روبرو شود.

بنابراین معامله گران کم ریسک امروز می توانند تا لمس سطح حمایت ۱۰۹٫۵۰ برای خرید نفت برنت با هدف ۱۱۱٫۰۸ دلار/بشکه منتظر بمانند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت